Když si spleteš cestu do Zadaru…
Německý velitel plavidla strávil několik pěkných hodin v konobě Mate na nábřeží ve Skradinu a následně vyplul směr Zadar. Jeho orientační smysl však byl pokřiven a místo na Šibenik se vydal k vodopádům. A tím začal jeho špatný den…
Plavba na Zadar netrvala dlouho. Odvázat se, vyplout od mola, ven z maríny a kudy… Pravá? Levá? Hmmm… Levá! A už si to hasí vlevo.
Zadar je daleko, je třeba za to vzít. Rákosí u břehů se pod náporem rychlých vln sklání jak mexická vlna na stadionu v Karlsruhe. A už je tu most. Přesně jak to má být. Jen při plavbě do Skradinu se zdál vyšší…
Najednou rána, šup, díra v lodi, člun se potápí. Německý kapitán se ptá: „Warum?“
Foto MMPI
Jmenuje se Simone...
Z šetření chorvatských orgánů vyplývá, že vlevo bylo špatně. Německý der Kapitän se chybně rozhodl a most, který podplouval, nebyl dálniční most na A1 směrem na Šibenik, ale můstek na okresní komunikaci D56, který je lemován značkami se zákazem plavby. Navíc zachránci, kteří se na místo nehody vydali, se přihasili rovnou s testerem na alkohol. A tento, atestem vybavený přístroj, ukazuje 1,4 promile.
Kolem vraku plavidla byla hned nataženy norné stěny, aby se zamezilo úniku paliva do vod národního parku. Následně byl vrak odtažen. Zatím na náklady pojišťovny. Ze strany chorvatských orgánů hrozí zabloudivšímu kapitánovi pokuta 2000 – 7000 euro. Pojišťovna se zatím k nehodě nevyjádřila.
Video zde.
1580
Související články
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Máte díru v trupu velikosti dlaně. Je 30 cm pod hladinou. Víte, kolik vody nateče do podpalubí za minutu, nebo dokonce za hodinu?
Kdy použít boční vlečení a jak
Kdy použít boční vlečení a jak
Přestane pracovat motor a potřebujete dostat jachtu do přístavu k molu. Jak na to? Ideální je boční vlečení, které umožňuje s vlekem manévrovat. Má to ale svá specifika.
Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru
Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru
Ve Hvaru vyteklo do moře 15 tun nafty z prasklého tanku benzínové pumpy v lokalitě Križna luka. S nehodou se bojuje, nafty je ale dost.