Dvě volná místa na manévrech ve středu v Praze
Ve středu na kurzu přístavních manévrů v Praze máme dvě poslední volná dubnová místa. Vyučujícím je tentokrát instruktor britské RYA a vynikající školitel Vojta Sládeček.
Vojtu mnozí znají z kurzů trimu na Lipně a z kurzu servisu a údržby lodních dieselových motorů. Školení je ideální přípravou pro ty kteří se chystají v blízké době na moře. Po dlouhé zimě si znovu stoupnete za kormidlo, osvěžíte si znalosti a samozřejmě se naučíte i mnoho nového.
Loď dostanete „do ruky“, zbavíte se obav z couvání, zvládnete bezchybně a naprosto kontrolovaně přechod z předního chodu motoru na zadní, dokážete správně couvat v bočním větru, odplout od mola, na které vás tlačí vítr z boku, sami zajedete bokem k molu, vyvážete si loď (opět sami) a zase odplujete. V klidu, vše bez asistence druhých.
Zbavíte se stresu z přístavů svoji plavbu si užijete více a bude klidnější.
2895
Související články
Výška fendrů při přistávání
Výška fendrů při přistávání
Důležitým prvkem pro ochranu lodi při přistávání je fendr. Jeho správná pozice může výrazně snížit riziko poškození lodě při manévru. Často se setkávám s tím, že posádka fendry nachystá, jenže jejich umístění loď vůbec nechrání.
Jaká síla působí na trup jachty ve větru?
Jaká síla působí na trup jachty ve větru?
Přifukuje. Vítr přicházející z boku už dosahuje síly 6 Beauforta (cca 25 uzlů). Jaká síla na loď působí? Utáhnu mooring rukou?
Jako Bodie s Doylem, nebo konzervativně?
Jako Bodie s Doylem, nebo konzervativně?
Připlouváte bokem k molu, potřebujete zastavit, ale jste rychlí. Příliš rychlí. To je situace, která hrozí nepříjemným karambolem. Jak se takové chybě vyhnout?