Bulharská černomořská flotila
Vody Černého moře u bulharských břehů brázdí roztodivná plavidla. Několik z nich jsme vyfotili a v příštích dnech je předvedeme.
Nejvíce tvořivosti je vidět na lodích určených pro turistické účely. Nejprve se pojďme podívat na turistický katamaran KUK. Tedy katamaran… Původně šlo o katamaran, ale postupem času se přeměnil z lodě s dvojicí trupů na třítrupé monstrum. Možná se vám to nezdá, ale pokud se podíváte pořádně, najdete mezi bočními trupy ještě trup střední. Oproti běžným poměrům je kratší než boční trupy. Není to původní výtvor lodních konstruktérů. Mezi trupy červeného krasavce se dostal až ve chvíli, kdy zájem turistů o panoramatické vyjížďky přesáhl kapacitu lodě. Bylo třeba zvýšit výtlak. Tak vznikl přes zimu trimaran. Cimbuří na strážním koši už jen dotváří atmosféru někde mezi Červenou Karkulkou a zámkem na Loiře.
3537
Související články
Kurz přístavních manévrů na katamaranu
Kurz přístavních manévrů na katamaranu
Přístavní manévry jsou slabinou mnoha jachtařů a naše kurzy na toto téma mají velký úspěch. Proto jsme na jaro připravili kurz také pro jachtaře, kteří dávají přednost katamaranům. Půjde o třídenní intenzivní kurz určený jen pro 4 osoby. Každý tak má k dispozici vlastní kajutu.
Turistický katamaran jen na soláry
Turistický katamaran jen na soláry
Elektrické jachty již po světě jezdí, ale jejich dojezd je omezený. Nyní je tu první sériově vyráběný elektrický katamaran, jehož dojezd nezná hranice.
Fountaine Pajot MY 44
Fountaine Pajot MY 44
Mezi plachetnicemi již mají katamarány své místo. Mezi motorovými loděmi ho ještě hledají. Přitom výhody jsou jasné. Prostor na palubě i v podpalubí je nesrovnatelný a velmi příznivá je i spotřeba a dojezd.