Bezpečné noční přiblížení
Připlouváte v noci na kotviště. Některé lodě svítí, jiné ne. Jak minimalizovat nebezpečí kolize?
Tmavá noc, viditelnost velmi špatná. Připlouváte na kotviště, na kterém mohou být neosvětlené lodě. Jak minimalizovat nebezpečí kolize?
V takovém případě je nejlepší, najít v pozadí nějaké světlo, jehož odlesk běží po hladině směrem k vám. Jakmile takový odlesk máte, ideálně co nejsilnější, plujte v jeho ose. Pokud by vám v cestě stála loď, objeví se tak, že bude přerušením odlesku, stínem. Tmavým přerušením odlesku. Je-li odlesk čistý a bez přerušení, můžete plout bezpečně dále.
Stejně v odlescích objevíte i kotevní bóje a další menší věci na hladině.
6153
Související články
Co o délce kotevního řetězu nevíte
Co o délce kotevního řetězu nevíte
Správná délka vypuštěného kotevního řetězu na dané hloubce je dána násobkem hloubky. Čtyřnásobkem, pětinásobkem, to již záleží na tom, jakou chcete mít jistotu. Hraje nějakou roli rychlost větru?
Příprava na bouři v přístavu, 20 rad
Příprava na bouři v přístavu, 20 rad
Ani přístav nemusí být bezpečným útočištěm před bouří. Co vše můžeme udělat proto, abychom nebezpečí minimalizovali? Jak se na příchod bouřlivého počasí připravit?
Jak se vyvarovat chyb na nafukovacím člunu
Jak se vyvarovat chyb na nafukovacím člunu
Stalo se vám, že posádka odplula na nafukovacím člunu 150 metrů od lodi a motor chcípnul? Teprve pak zjistila, že bez nádrže to nepojede? Pokud nestalo, vězte, že se to dříve či později stane. Nafukovací člun, kterému se také říká dinghy, je obvykle brán za dětskou hračku, se kterou může zacházet každý. Může, ale musí si uvědomit rizika a snažit se jim předejít.Pojďme si nejprve říci základní varování a pak se podíváme na to, co bychom měli dodržovat.