Zpráva z paluby Benemedo
Přinášíme informace o tom, co se od startu dělo na palubě Benemedo při Rolex Middle Sea Race. Kde nastal krizový okamžik dosavadního průběhu závodu.
Zdravíme čtenáře Lodních novin a posíláme aktuální informace od Benemedo Sailing týmu z paluby lodi Giulia.
Právě se nacházíme u Palerma. Vítr fouká rychlostí kolem 6 uzlů a pomalu se posouváme vpřed. Sázíme na vítr u pobřeží Sicílie, i když současný vítr asi každou chvíli zhasne a budeme čekat na noční brízu. Za Capo St. Vito začne stoupačka, a tak halzovat k severu za příslibem mírně silnějšího větru, ev. přejíždět více na západ, by znamenalo značné míle navíc s možná ještě horším výsledkem.
Co se dělo na začátku?
Rozhodující pro průběh závodu bylo vyjetí si na moře u Catánie. Zatímco posádky u břehu získaly příznivý vítr z bouřek na severu Sicílie, my jsme prakticky stáli na místě. Lodě u břehu nám s rychlostí kolem 7 uzlů značně odjely. Dalším stěžejním místem závodu je jako vždy průjezd Messinou. Skupina lodí, která nám odjela u Sicílie, projela úžinou společně s proudem kolem poledne, a protože po 14 hodině začal naopak postupně sílit protiproud, obávali jsme se nejhoršího – a sice, že zde budeme parkovat až do pondělního rána. Nakonec nám naštěstí přišel vítr o rychlosti 18 uzlů, který postupně zesílil až ke třicítce. Tento vítr nás vytáhl z Messiny i proti 4 uzlovému proudu.
Balík na kýlu
Po průjezdu jsme se těšili na pohodový přejezd ke Stromboli, ale ještě nás čekala menší komplikace na trase. Dvě hodiny po setmění, zhruba uprostřed tohoto bočního kurzu, jsme za kýl zachytili balík o velikosti bedny od banánů. Všechny plachty musely dolů a Maďar do vody pod loď. Uprostřed noci jde o velmi nepříjemnou a pochopitelně také značně nebezpečnou operaci, protože loď se i bez plachet pohybovala rychlostí zhruba 2 uzlů. Po chvíli se balík Maďarovi podařilo odříznout a my mohli dále pokračovat k majáku Strombolichio a sopce Stromboli. Otočili jsme ji kolem půlnoci a pokračovali parádní jízdou s rychlostí kolem 10 uzlů na zadoboční vítr kolem 20 uzlů levobokem Liparských ostrovů směrem k Palermu. Tento vítr a jízda po vlnách naší lodi svědčí nejvíce.
Přes den dnes foukalo do 8 uzlů. Lodě vepředu nám bohužel odjíždějí s větrem a bude těžké ztrátu dohnat. Nic ovšem nevzdáváme a budeme bojovat až do konce.
3307
Související články
Práce taktika na lodi
Práce taktika na lodi
Jistě jste slyšeli, že závodní posádky mají mezi sebou na palubě taktika. Pokud jste nikoho takového mezi sebou v posádce neměli, pojďme si říci, co práce taktika obnáší a proč ho příště máte s sebou mít. Bude se vám hodit. Koneckonců při neúspěchu je to obvykle nejkritizovanější člověk na lodi.
Favignana, plavba na Maltu a beznaděj na moři
Favignana, plavba na Maltu a beznaděj na moři
Jirka Pacák pokračuje svoji plavbu kolem Sicílie a na Maltu. Po návštěvě ostrova Ustica a přístavu Trapani se zastavil na Egadských ostrovech a pak zamířil přímo na Maltu.
Přeplavba z Malty na Sicílii s Jirkou Pacákem
Přeplavba z Malty na Sicílii s Jirkou Pacákem
Na konci září léto na Sicílii pomalu spěje ke konci, teploty se stávají přijatelnějšími. Dobrý čas i pro návštěvu historických, architektonických a přírodních zajímavostí. Na toto období jsme s Jirkou Pacákem naplánovali zajímavou přeplavbu. Z Malty kolem Sicílie na sever ostrova do maríny Capo d´Orlando.