Zpráva pro účastníky kurzů Lodních novin
Viry útočí ze všech směrů! Díky tomu, že vláda pod vedením všudypřítomného dodavatele roušek nás neúnavně chrání před jejich ataky, můžeme s chladnou hlavou řešit nepříjemnosti, které se na nás hrnou. Jednou z nich jsou termíny vypsaných kurzů, které se rychle blíží.
Za stávající situace jsme se rozhodli pro následující řešení.
Kurzy pořádané v zahraničí
U kurzů pořádaných v zahraničí zajišťujeme náhradní termíny jachet ve spolupráci s charterovými společnostmi. Chceme dát na výběr mezi volbou nového termínu kurzu, nebo vrácením zaplacené částky. Všechny klienty budeme oslovovat mailem a nabídneme konkrétní možnosti řešení. Zatímco u kurzu s Milanem Koláčkem na Pogo 12,50 se pokusíme nabídnout nějaký atraktivní zářijový termín, u kurzů na katamaránech by to byl spíše termín jarní, abyste byli připraveni na další sezónu. Co se týče kurzů na jednotrupých jachtách v Chorvatsku, tam ještě zvažujeme řešení.
Kurzy přístavních manévrů v Praze
Za stávající situace nejsme schopni říci, kdy bude možné s kurzy v Praze na Vltavě začít. Nevíme to my, nevíte to vy a o vládě ani nemluvě. A nejhorším nepřítelem je nejistota. Proto jsme se rozhodli nenapínat ty z vás, kteří mají objednané první pražské kurzy. Po dlouhém a náročném jednání od 05:00 dnes ráno (na vládě se začíná v šest, chtěli jsme být lepší) jsme se rozhodli zrušit kurzy konané do 10 dubna. Všechny účastníky kurzů vyrozumíme mailem a nabídneme dvě možnosti řešení. Budete si moci vybrat mezi vrácením kurzovného a poukazem na pražský kurz s možností svobodné volby termínu z vypsaných možností. Na technickém řešení této volby pracujeme.
Pokud by krizová situace trvala i nadále, budete kurzy rušit v dostatečném předstihu, abyste měli čas se se situací vyrovnat.
Pokud by vám ani jedno z nabídnutých řešení nevyhovovalo, kontaktujte nás a pokusíme se najít individuální řešení (pokud to bude možné).
3488
Související články
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Pluji na jachtě, která nemá záďový boční propeler. Přesto jsem schopen s ní manévrovat stejně, jako by ho měla. Nebo také ne. Záleží na tom, na jaké jachtě pluji. Jaký je v tom rozdíl?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
To že se nám loď začne otáčet kolem lana, když přidáme plyn dopředu, už asi víme. Často ale na našich kurzech slýcháme, že proto, aby se loď začala otáčet, je potřeba vytočit kormidlo. Je tomu opravdu tak? A jak to funguje i na lodích se dvěma kormidelními listy?
Vyplutí z maríny při bočním větru
Vyplutí z maríny při bočním větru
Pokud vyplouváme s lodí v maríně od mola v bočním větru, klíčové je pro nás záďové návětrné lano. Díky němu jsme schopni držet loď stabilně a mezitím odvázat ostatní lana pro bezpečné odplutí. To už je snad pro všechny ohraná písnička. V článku se ale zaměříme na jiný detail vyplouvání, který nám také často umí situaci značně zkomplikovat. Ten přichází o chvilku později.