Zodpovědnost kapitána
Včera jsme spolu s Igorem Piňosem uspořádali přednášku o námořním právu. Na přednášce zazněla i jedna samozřejmost, kterou však mnozí opomíjejí. Týká se zodpovědnosti kapitána lodi. Je to velmi jednoduché, ale je třeba to stále připomínat.
Začneme z jiné strany. Znám skippery jachet (nejméně jednoho), kteří si před plavbou nechají od kamarádů podepsat papír, že jsou na palubě na vlastní odpovědnost a že skipper za ně nezodpovídá.
Krásný papír, datum, podpisy, razítko. Jeho hodnota je však podobná, jako hodnota Rudého práva v prosinci 1989.
Zde je třeba říci, že kapitán lodi je zodpovědný za loď a za posádku. Bez výjimky! Podpisy na cáru papíru na tom nic nezmění. Jste odpovědní a basta.
Jste zodpovědní když spíte a najedete na mělčinu, jste zodpovědní, když vám někdo spadne přes palubu, jste zodpovědní, když vám charterovka dala málo záchranných vest, když jsou na palubě drogy (i když nejsou vaše) a jste zodpovědní i tehdy, když vaše bujaře slavící posádka znečistí vedle stojící motorák za 100 mega.
Zodpovědnost je zkrátka vždy na vás. Je to váš džob a vy jste si ho vybrali. Podle toho se musíte chovat. Sám k sobě, i k posádce.
4801
Související články
Utržená kotevní bóje, kdo je zodpovědný
Utržená kotevní bóje, kdo je zodpovědný
Stojíte v zátoce na bóji. V noci fouká. Máte smůlu, vylosovali jste si kus, který už byl starý a unavený. Lano bóje se přetrhlo a vy jste s lodí skončili na břehu. Škody na lodi, kauce je pryč. Kdo nese odpovědnost za vzniklé škody?
Poprvé kapitán
Poprvé kapitán
Tolikrát jste absolvovali plavbu v posádce s kamarády, že přeci nemůže být žádný rozdíl, pokud tentokrát pojedete jako kapitán. Nebo to tak není? Jak jiné je být kapitánem?
Jak se stát důvěryhodným v očích posádky
Jak se stát důvěryhodným v očích posádky
Začínající skippeři často bojují s tím, že jsou v očích posádky stejně důvěryhodní, jako Andrej Babiš bojující za chudé. Co udělat proto, aby posádka více důvěřovala mým schopnostem?