Znovu plachty na nákladní lodě
Norská firma Yara Marine Technologies ve spolupráci s britskou BAR Technologies připravují návrat plachet na paluby nákladních lodí. Nabízejí řešení, které sníží spotřebu paliva až o 30 %.
Pro laika se nemusí zdát třetinové snížení spotřeby paliva dostatečné, ale podívejme se na spotřebu jedné lodě za den. Vezmeme-li v úvahu jednu z největších kontejnerovek Emma Maersk, která má motor o výkonu 107 000 hp, tak denní spotřeba paliva je kolem 200 tun. Úspory by u podobného motoru činili cca 60 tun paliva denně. Vím, že na kontejnerovku plachtu nevytáhneš, ale pro příklad je to dobré.
Yara Marine bude nabízet řešení nazvané WindWings. Bude se starat nejen o jeho instalaci na nákladní lodě, ale také o servis. BAR Technologies bude mít na starosti další vývoj a optimalizaci celé technologie.
Připomínám, že firma BAR Technologies má své kořeny ve sportu, respektive v Americkém poháru. Vznikla v roce 2016 u britského týmu pro Americas Cup BAR. Tým pracoval na vývoji lodě, foilů a plachet na závodní týmovou loď a byl založena olympijským vítězem Benem Ainsliem
Firma Yara International, pod kterou Yara Marine patří, je koncern, který vyrábí například hnojiva. Vlastní také inovativní robotickou loď Yara Birkenland, která převáží vyrobená hnojiva z továrny do přístavu.
Grafika Yara Marine Technologies
2145
Související články
První testy plachet WindWing plní očekávání
První testy plachet WindWing plní očekávání
Nákladní loď Pyxis Ocean o výtlaku 80 000 tun dokončila první testovací plavbu ze Šangaje do Singapuru s nově instalovanými plachtami na palubě. Díky dvojici pevných plachet WindWing vysokých 37,5 metru, by měla být spotřeba snížena až o pětinu.
Největší zakázka na rotorové plachty
Největší zakázka na rotorové plachty
Firma Norsepower zabývající se vývojem a výrobou rotorových plachet, získala největší zakázku na své Rotor Sail v historii. Vypadá to, že více než 100 let staré inovaci fouká čerstvý vítr do plachet.
Z Amerického poháru na nákladní lodě
Z Amerického poháru na nákladní lodě
Když se objevila křídla místo plachet na lodích pro Americký pohár, zdálo se, že jde o technickou výstřednost omezenou na pár hi-tech závodních jachet. Dnes je tatáž technologie použitá na nákladních lodích a technici z Amerického poháru hledají cesty, jak zefektivnit nákladní dopravu.