Zkázu 111stopé jachty způsobily baterie
Vyšetřování loňského požáru jachty MY Siempre, které vedl maltský Úřad námořní bezpečnosti (MSIU), je u konce. Závěr vyšetřovatelů praví, že posádka si nebyla „plně vědoma“ nebezpečí, které představují lithium-iontové baterie na palubě. Ty byly buď původcem, nebo zásadním faktorem požáru.
Požár vypukl v časných ranních hodinách 6. září loňského roku, když loď kotvila v italské maríně Olbia. Nejprve se plameny objevily na zadní palubě, odkud se živel rychle rozšířil po celé jachtě. Posádku probudil požární poplach. Její čtyři členové ale nebyli schopni dostat oheň pod kontrolu a vyskočili z přídě do vody, odkud je vylovila posádka jiné lodi.
Vyšetřovatelé MSIU nedokázali určit přesnou příčinu požáru, domnívají se však, že „vznikl buď z li-ion baterie, nebo kvůli závadě zásuvky pro dobíjení vodního skútru“, který byl rovněž na zadní palubě. Zpráva uvádí, že ačkoli li-ion baterie v elektrickém skútru a hydrofoilu nelze stoprocentně prohlásit za původce požáru, rozhodně byly tím, co pomohlo jeho rychlému rozšíření. Podle očitých svědků dosáhly plameny během pár sekund výšky osm metrů.
„Vyšetřování nevyloučilo, že si členové posádky nemuseli být plně vědomi nebezpečí, zejména těch, která souvisejí s uložením vybitých či vadných baterií,“ stojí ve zprávě s tím, že na palubě zůstala také stará baterie, ačkoli uběhly více než dva měsíce od jejího nahrazení novou.
631
Související články
„Neuhasitelný“ metanol
„Neuhasitelný“ metanol
Jako alternativní palivo se metanol dostává do stále většího počtu lodních nádrží. Proti konvenčním palivům má řadu výhod. Každá mince má však dvě strany. Přestože je naše společnost posedlá bezpečností všeho možného, v případě požární bezpečnosti metanolových pohonných ústrojí zůstávají jisté mezery, jak zjistily testy společnosti Survitec.
Štědrý večer s ohýnkem na palubě jaderné kontejnerovky
Štědrý večer s ohýnkem na palubě jaderné kontejnerovky
Ruská důslednost v oblasti bezpečnosti lidí a ochrany zdraví a majetku je pověstná. Stejně jako schopnost sebereflexe a zájem na transparentnosti a včasném informování obyvatelstva. Že se svět mnoho nedozvěděl o požáru na palubě kontejnerové lodi Sevmorput s jaderným pohonem, tak musí být nejspíše selhání jedince.
Jak zlikvidovat laminátovou loď
Jak zlikvidovat laminátovou loď
Mezi vlastníky zejména motorových jachet zlidověl bonmot, že v životě majitele lodi jsou dva obzvlášť šťastné dny: první, když převezme svou novou loď, a druhý, když se jí zbaví. Jsou ale i tací vlastníci, jimž loď dělá radost po celou dobu své životnosti, a rozluka má tak podobu posledního sbohem. Jak vlastně správně laminátovou loď zlikvidovat?