Zelený ven, červený …
Zelený motor už je venku, červený na instalaci zatím čeká. Práce na výměně motoru na nové školící lodi Cesaria Sun Odyssey 29.2 jsou v plném proudu. Dnes ráno byl demontován starý motor Volvo Penta MD 2010. Krásný malý motůrek, jen pro naše cvičné manévry příliš malý.
Na fotografiích vidíte demontáž motoru, na které pracuje duo Dan Přívara, kterého všichni účastníci našich kurzů znají, a Vojta Komárek, kterého ze stejné party nezná asi nikdo. Desetikoňové Volvo by osmihodinové manévrovací směny v Praze na Vltavě asi nezvládlo. Navíc tak docela nevíme, co má zelený motor za sebou. Proto jsme raději sáhli po nové mašině, která je o polovinu silnější, a navíc by měla být spolehlivá. Protože je nová.
Foto Daniel Přívara
Všimněte si ohromných nohou 207 cm vysokého Vojty Komárka.
Padaly zde dotazy, proč zrovna Beta Marine. Zřejmě vás zklamu svou jednoduchostí. Nepouštěl jsem se do žádných velkých srovnávaček jednotlivých motorů, kterých navíc ani nejsem schopen. Co se volby produktů týče, jsem spíše intuitivní typ, bez hlubších analytických schopností. Jak už jsem psal, u nás doma se líbila barva motoru…
Vím, že to nemá na funkci vliv. Na druhou stranu, když se něco manželce líbí…
Foto Daniel Přívara
Pro lepší orientaci jsme přidali popisky.
Motory Beta Marine jsou marinizovanou verzí široce rozšířených motorů Kubota. Jde o velkého výrobce motorů, které je možné potkat po celém světě od sekaček na trávu až po bagry, pásáky (jak jsme říkali v dětství), vysokozdvižné vozíky atd. Prostě v nejrůznějších strojích.
Marinizace motorů probíhá v Anglii. Protože anglicky trochu umím, říkal jsem si, že bych mohl motoru trochu rozumět (na rozdíl od švédštiny či japonštiny).
No a pak je tu jeden marginální důvod. Cena. Zatímco tato Beta vyšla včetně nadstandardní převodovky (dostává na kurzech za uši) a dopravy do ČR na necelých 6000 EUR bez DPH, u Volvo Penta D1-20 je to přes 8000 EUR se standardní převodovkou.
Foto Daniel Přívara
Motor poslouží na školení servisu a údržby motoru.
Nyní je tedy Volvo Penta MD 2010 venku. A máme s motorem další úmysly. Použijeme ho na školení servisu a údržby lodních dieselových motorů, které pořádáme s Vojtou Sládečkem.
První kurz na novém a pěkném motoru proběhne již na začátku března v Praze.
573
Související články
Když nechce naskočit motor (2. díl)
Když nechce naskočit motor (2. díl)
Včera jsme se zaměřili na problémy se startováním motoru spojené s palivovým okruhem. Dnes se podíváme na druhou nejčastější příčinu toho, proč motor nestartuje. Opět jde jen o hrubý návod, jak postupovat v situaci, kdy jsem na vodě s omezenými servisními možnostmi a motor nestartuje.
Poslední volná místa na našich kurzech
Poslední volná místa na našich kurzech
Na našich podzimních praktických kurzech nám zbývají 3 volná místa na kurzu nouzových situací. Přístavní manévry v Chorvatsku i noční plavba a kotvení jsou plné. Ještě jsme vypsali jednodenní kurzy manévrů v Praze pro ty, kteří se ještě chystají vyplout.
Jaká je spotřeba lodního motoru
Jaká je spotřeba lodního motoru
Kolik nafty spotřebuje plachetnice za hodinu plavby a kolik bude potřeba na plavbu do… Třeba do Dubrovniku? Nejsme na motorové jachtě, proto je spotřeba překvapivě malá. Pokud tedy nešlápneme pořádně na plyn...