Zelený ven, červený …
Zelený motor už je venku, červený na instalaci zatím čeká. Práce na výměně motoru na nové školící lodi Cesaria Sun Odyssey 29.2 jsou v plném proudu. Dnes ráno byl demontován starý motor Volvo Penta MD 2010. Krásný malý motůrek, jen pro naše cvičné manévry příliš malý.
Na fotografiích vidíte demontáž motoru, na které pracuje duo Dan Přívara, kterého všichni účastníci našich kurzů znají, a Vojta Komárek, kterého ze stejné party nezná asi nikdo. Desetikoňové Volvo by osmihodinové manévrovací směny v Praze na Vltavě asi nezvládlo. Navíc tak docela nevíme, co má zelený motor za sebou. Proto jsme raději sáhli po nové mašině, která je o polovinu silnější, a navíc by měla být spolehlivá. Protože je nová.
Foto Daniel Přívara
Všimněte si ohromných nohou 207 cm vysokého Vojty Komárka.
Padaly zde dotazy, proč zrovna Beta Marine. Zřejmě vás zklamu svou jednoduchostí. Nepouštěl jsem se do žádných velkých srovnávaček jednotlivých motorů, kterých navíc ani nejsem schopen. Co se volby produktů týče, jsem spíše intuitivní typ, bez hlubších analytických schopností. Jak už jsem psal, u nás doma se líbila barva motoru…
Vím, že to nemá na funkci vliv. Na druhou stranu, když se něco manželce líbí…
Foto Daniel Přívara
Pro lepší orientaci jsme přidali popisky.
Motory Beta Marine jsou marinizovanou verzí široce rozšířených motorů Kubota. Jde o velkého výrobce motorů, které je možné potkat po celém světě od sekaček na trávu až po bagry, pásáky (jak jsme říkali v dětství), vysokozdvižné vozíky atd. Prostě v nejrůznějších strojích.
Marinizace motorů probíhá v Anglii. Protože anglicky trochu umím, říkal jsem si, že bych mohl motoru trochu rozumět (na rozdíl od švédštiny či japonštiny).
No a pak je tu jeden marginální důvod. Cena. Zatímco tato Beta vyšla včetně nadstandardní převodovky (dostává na kurzech za uši) a dopravy do ČR na necelých 6000 EUR bez DPH, u Volvo Penta D1-20 je to přes 8000 EUR se standardní převodovkou.
Foto Daniel Přívara
Motor poslouží na školení servisu a údržby motoru.
Nyní je tedy Volvo Penta MD 2010 venku. A máme s motorem další úmysly. Použijeme ho na školení servisu a údržby lodních dieselových motorů, které pořádáme s Vojtou Sládečkem.
První kurz na novém a pěkném motoru proběhne již na začátku března v Praze.
416
Související články
Kurz údržby a servisu lodního motoru, poslední místa na zítra
Kurz údržby a servisu lodního motoru, poslední místa na zítra
Kurz servisu a údržby lodního dieselového motoru vedený Vojtou Sládečkem je vždy beznadějně vyprodán. Zdá se, že si jachtaři uvědomují, jak moc na motoru záleží jejich bezpečnost. Na zítřejším kurzu máme poslední volná místa.
Dočkali jsme se…
Dočkali jsme se…
Tak jsme se dočkali… Nová loď na kurzech Lodních novin. Dnešek se zapisuje do historie! Tedy… Do historie Lodních novin. Dnes totiž proběhl první kurz na naší nové lodi Cesaria. Její předchůdkyně Christine se po několika intenzivních sezonách odebrala do manévrovacího důchodu.
Kurz údržby a servisu lodního motoru (pro velký úspěch přidáváme)
Kurz údržby a servisu lodního motoru (pro velký úspěch přidáváme)
Večerní kurz servisu a údržby lodního dieselového motoru, který proběhne 30. dubna v Praze, je beznadějně vyprodaný. Proto jsme se rozhodli přidat ještě jeden koncert virtuózního instruktora britské RYA Vojty Sládečka. Tentokrát již od 12:00. Jak jinak, znovu v Praze.