Zavřená Krka pod mostem
Řeka Krka byla včera uzavřena pro veškerý provoz. Důvodem byl požár nedaleko Šibeniku a nabírání vody letadly Canadair mezi Šibenikem a mostem. Nabírání vody letadly se občas stává dobrodružstvím. Důvodem je nezodpovědné chování některých jachtařů.
Policie musela včera oblast mezi Šibenikem a mostem uzavřít. Někteří jachtaři chtěli vidět Canadair z přílišné blízkosti. Piloti hasičských letadel by se rádi věnovali své hlavní činnosti (hašení požáru), nikoli kličkování mezi zvědavci s 6 tunami nákladu.
Je třeba si uvědomit, že pilot hasičského stroje si musí celý manévr připravit již dávno před sednutím na hladinu. Obvykle za ním navíc následují další hasičské letouny. Proto je dobré hned s prvním hasičským letadlem zmizet z jeho dráhy, nesnažit se přiblížit, ani jí křižovat. Pomůže to pilotům a pomůže to hašení.
Na videu vidíte Canadair nabírající vodu v Milně na Brači.
1412
Související články
Vrak 34 m jachty Acceptus znovu pluje
Vrak 34 m jachty Acceptus znovu pluje
Před 14 dny shořela v přístavu v Makarské 34 metrů dlouhá jachta Acceptus, překlopila se a zůstala ležet na dně. Nyní se podařilo vrak vyzvednout a je na cestě do šrotu.
Začíná vyprošťování vraku 34 m dlouhé jachty z Makarské
Začíná vyprošťování vraku 34 m dlouhé jachty z Makarské
Je to už více než týden, kdy v přístavu Makarská shořela 34 metrů dlouhá motorová jachta Acceptus. Překlopený vrak jachty je stále u nábřeží, kolem jsou nataženy norné stěny, aby zabránily úniku paliva. Nyní začíná složitá vyprošťovací operace.
Matěj Novák, jak to chodí v charteru v Chorvatsku
Matěj Novák, jak to chodí v charteru v Chorvatsku
Česká charterová společnost Yacht Club Praha sídlí v maríně Mandalina v chorvatském Šibeniku. Povídali jsme si s šéfem charterovky Matějem Novákem například o tom, jaké to je provozovat na Jadranu charterovou společnost, jak je to s místy v marínách, nebo s cenami stání.