Záchrana u mysu Horn
		
		
	Rekordní plavba skončila u mysu Horn. Trimaranu Actual praskl příčník, ulomil se plovák a překlopil se. Sólový jachtař Yves Le Blevec se stihl schovat do podpalubí.
Poslední hodiny u mysu Horn byly dramatické. Francouzský sólový jachtař Yves Le Blevec, který se snažil překonat rekord v plavbě kolem světa proti směru větru, obeplouval nejjižnější bod své zamýšlené plavby. Foukal vítr o rychlosti 30 – 40 uzlů do huby a výška vln přesahovala 6 metrů. 
Trimaran Actual nevydržel nárazy vln. Zlomil se příčník držící levoboční plovák a trimaran se překlopil. Le Blevec se stihl schovat do podpalubí. Vše se naštěstí stalo v dosahu záchranářů z chilské armády a nedaleko lodi Stella Australis. To je ohromné štěstí, protože teplota vody v blízkosti Antarktidy je doslova vražedná. 
Záchranáři odvedli skvělou práci a podařilo se jim Le Bleveca rychle z překlopené lodě evakuovat. Tým Actual nyní zjišťuje možnosti záchrany lodi. 
V okamžiku nehody plul Actual se třetím refem na hlavní plachtě a bouřkovou kostkou. Nešlo by tedy o to, že by Le Blevec příliš tlačil na pilu.
  
Připomínáme ještě, že na trimaranu párkrát plul i Milan Koláček. Byl například na palubě při přeplavbě z Bretaně do Marseille v loňském roce. 
Rekord v plavbě kolem světa proti směru větru drží Francouz Jean-Luc Van Den Heede z roku 2004. Rekord má hodnotu 122 dnů a 14 hodin. K jeho vytvoření potřeboval Jean-Luc tři pokusy.
		
		
	
	
	
			
	
	
		
						
		
	
	
		5796
		
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	Související články
	Bezpečnostní mapa lodi
	
	
	
	Bezpečnostní mapa lodi
	Majitelé své jachty velmi dobře znají a v případě jakékoli závady vědí kam sáhnout. Často však mají na palubě své přátele a známé, kteří se tak dobře neorientují. V krizových situacích nemusí potřebné bezpečnostní vybavení najít.
 
	Záchrana v ledové bouři v Jižním oceánu
	
	
	
	Záchrana v ledové bouři v Jižním oceánu
	V bouři ve větru o rychlosti 90 uzlů upadl kýl jachtě Tonyho Bullimora a jachta se překlopila. Zachráněn byl za 4 dny ve chvíli, kdy si všichni mysleli, že je mrtvý. Druhým zachráněným v nouzi byl Raphaël Dinelli. Jeden z mimořádných příběhů světového offshore jachtingu. Tedy... Vlastně příběhy dva. 
 
	Jak vypadá záchrana vraku závodní jachty
	
	
	
	Jak vypadá záchrana vraku závodní jachty
	Nákladní loď a plachetnice se srazí a plachetnice je rozlomena vejpůl. Je třeba vrak odstranit. Jak taková záchrana probíhá? Svědectví z první ruky.