Záchrana u mysu Horn
Rekordní plavba skončila u mysu Horn. Trimaranu Actual praskl příčník, ulomil se plovák a překlopil se. Sólový jachtař Yves Le Blevec se stihl schovat do podpalubí.
Poslední hodiny u mysu Horn byly dramatické. Francouzský sólový jachtař Yves Le Blevec, který se snažil překonat rekord v plavbě kolem světa proti směru větru, obeplouval nejjižnější bod své zamýšlené plavby. Foukal vítr o rychlosti 30 – 40 uzlů do huby a výška vln přesahovala 6 metrů.
Trimaran Actual nevydržel nárazy vln. Zlomil se příčník držící levoboční plovák a trimaran se překlopil. Le Blevec se stihl schovat do podpalubí. Vše se naštěstí stalo v dosahu záchranářů z chilské armády a nedaleko lodi Stella Australis. To je ohromné štěstí, protože teplota vody v blízkosti Antarktidy je doslova vražedná.
Záchranáři odvedli skvělou práci a podařilo se jim Le Bleveca rychle z překlopené lodě evakuovat. Tým Actual nyní zjišťuje možnosti záchrany lodi.
V okamžiku nehody plul Actual se třetím refem na hlavní plachtě a bouřkovou kostkou. Nešlo by tedy o to, že by Le Blevec příliš tlačil na pilu.
Připomínáme ještě, že na trimaranu párkrát plul i Milan Koláček. Byl například na palubě při přeplavbě z Bretaně do Marseille v loňském roce.
Rekord v plavbě kolem světa proti směru větru drží Francouz Jean-Luc Van Den Heede z roku 2004. Rekord má hodnotu 122 dnů a 14 hodin. K jeho vytvoření potřeboval Jean-Luc tři pokusy.
5107
Související články
Kapitánova oběť ze staré školy
Kapitánova oběť ze staré školy
Dva členy své posádky stihl zkušený kapitán nahnat do záchranného ostrůvku těsně před tím, než se nad ním a jeho Grand Soleil 54 zavřela voda. Tento příběh z Jižního oceánu svědčí o tom, že na mořích i dnes plují lidé rytířských charakterů, vedení odvěkou námořnickou etikou.
Blesk potopil závodní Class 40
Blesk potopil závodní Class 40
Závodní jachta Class 40 Sogestran Seafrigo byla na cestě přes Atlantik zasažena bleskem a začala se potápět. Posádka byla zachráněna nákladní lodí Frio Ionian.
Strukturální problémy trimaranu Neel
Strukturální problémy trimaranu Neel
Německý majitel trimaranu Neel 47 ukazuje strukturální problémy na lodi, kterou vlastní 4 roky. Praskliny po celé lodi, utrhané přepážky, určitě nelze říci, že se jedná o loď v plavbyschopném stavu.