Výsledek soutěžního příkladu
Už tu máme výsledek soutěžního navigačního příkladu. Sice ne ještě vylosování vítěze, losovačka bude později, až dorazí zkušený losovač ze školy, alespoň však znáte správný výsledek.
Protože jsme zde bez mapy, poslal nám výsledek Olda Straka. Celý výpočet najdete níže.
Variace = 5° W
Náměr 1 = 050°
Náměr 2 = 122°
KK + Var. + drift = 030° + (-5°) + ( - 10°) = KV = 015°
Vyneseme KV, odměříme uplutou vzdálenost 10 mil.
Změříme KV do přístavu Dover: KV = 300°
KV – drift – Var = KK
300° - (- 5°) – (- 5°) = 310°
KK = 310°
Zdraví Olda
P.S. Příklady z navigace pro oblast plavby C“ včetně navigačního plotteru a cvičných map lze objednat na www.yachtservice.cz
Necháme tam samozřejmě drobnou vůli pro ty, kteří nevědí, že navigace je o přesném vynášení do mapy. Kdo to má ale špatně, dále nehraje. Ostatní se obrní trpělivostí a počkají na losovače.
Jakmile dorazí mapa, zveřejníme i ukázkové řešení s vysvětlením postupu. A pokud chcete, připravíme další příklad, tentokrát již těžší.
5171
Související články
Navigačně složitá místa v noci
Navigačně složitá místa v noci
Místo, které je ve dne jasně vyznačené, se může stát za tmy nebezpečnou pastí. Nebudete-li na tuto alternativu připraveni můžete zažít nepříjemné chvíle za kormidlem.
Pár zkratek na navigačních přístrojích
Pár zkratek na navigačních přístrojích
Zkratky. Podíváte se na mapový plotter a zkratky. V telefonu – zkratky. Navigace jsou samé zkratky. Bylo by dobré vědět, co znamenají, abyste se neradovali z vysoké COG, když VMG je záporná.
Co to je weather routing a má po mě smysl?
Co to je weather routing a má po mě smysl?
Často na našich stránkách mluvíme o weather routingu. Především při závodech, respektive offshore závodech. Co to weather routing je a má smysl si chtít některý routingový program pořídit?