Vynikající práce severně od Madeiry
V čele Transat Jacques Vabre je Banque Populaire vedený Armelem Le Cléac´h a Sebem Jossem. Armel znovu ukazuje, proč se mu říká Šakal. Čeká na chybu kořisti. Pak útočí!
Včerejšek byl pro lodě třídy Ultim ve znamení překonání hřebenu vysokého tlaku vzduchu. Vedoucí trojice se držela dlouho pohromadě. Východně od Porto Santo se Le Cléac´h s Jossem rozhodli pro strategický posun k západu na návětrné straně Madeiry. V krátkodobém výhledu to znamenalo ztrátu. Ale jen v krátkodobém výhledu.
Vysoký ostrov Madeira za sebou zanechává velmi dlouhý větrný stín, kterému se Banque Populaire vyhnul. Navíc se posun na západ výrazně projeví po halze. Všechny tři vedoucí jachty se budou se stáčením větru v tlakové výši stáčet k západu. A budou muset odhalzovat. V současné chvíli je náskok na druhý Maxi Edmond de Rothschild 9 mil. Udrží-li vedoucí trojice shodné rychlosti, mohl by se po halze náskok natáhnout na 40 mil.
A bavíme-li se o rychlostech… Ve slabém pasátu Ultim trimarany letí rychlostí přes 31 uzel.
Při rychlosti přes třicet je i plavba přes Atlantik jen takovým sprintem.
Polohu lodí najdete zde.
517
Související články
Loick Peyron o důležitosti štěstí
Loick Peyron o důležitosti štěstí
Trojice vedoucích jachet Arkea Ultim Challenge má za sebou mys Horn a hledá cestu na sever Atlantikem. 4700 mil do cíle pro vedoucího Caudreliera. Co o dosavadním průběhu závodu říká hvězda oceánského jachtingu Loick Peyron?
Ztracený pasát
Ztracený pasát
Již minulý týden jsme psali o tom, tradiční trasa z Kanárů do Karibiku je uzavřená. A trvá to i nadále. Není pasát. Ztratil se. A bude to trvat… Ještě nejméně pár dnů.
Když nefouká pasát…
Když nefouká pasát…
Plavba přes Atlantik z Kanárů do Karibiku je jednoduchá. Taková trasa pro důchodce. Vítr do zad, autopilot, pohoda. Říká se. Není to vždy pravda…