Vynikající na plavbu kolem světa
Jmenuje se Kraken 66 a na veletrhu v Southamptonu získala cenu nejlepší blue water cruiser od časopisu Sailing Today. Jde tedy o to nejlepší, co je možné mít pro plavbu kolem světa.
Kraken Yachts je nová značka, která se soustředí na výrobu jachet pro blue water. Nevyrábí charterové jachty, nevyrábí jachty určené pro stání v marínách. Doménou značky jsou bezpečné turistické jachty, které může za plavby ovládat malá posádka, tomu je vše přizpůsobeno. Tolik dnes vynášená rychlost není brána jako hlavní faktor při stavbě jachty, ale přesto je Kraken 66 schopna udržovat průměr kolem 9 uzlů. Alespoň tak je nyní na tom Kraken 66 White Dragon šéfa loděnice Dicka Beaumonta, která vyplula v únoru z Hong Kongu a nyní je u Madagaskaru.
Bezpečnostní prvky
Jedním z bezpečnostních prvků je v Kraken Yachts kýl, který je součástí laminátového trupu. Není k trupu přišroubován, ale olověný balast je uvnitř masivního laminátového kýlu. Proto nemůže dojít k ulomení kýlu. Dlouhý kýl lodi má sice negativní vliv na rychlost, ale dodává jachtě směrovou stabilitu a lepší plavební vlastnosti v bouřlivém počasí.
Dalším z bezpečnostních prvků je skeg, který probíhá v celé délce kormidla. Kormidlo je díky tomu méně náchylné na poškození.
Na přídi jachty najdete dvojici kosatek pro větší variabilitu oplachtění. Hlavní plachta má rolování do ráhna, aby bylo možné ji spustit i v případě, že by došlo k nějaké závadě na rolovacím mechanizmu. Z dalších zajímavých prvků bych na lodi jmenoval především možnost vést jachtu z podpalubí z přední části salonu, kde je navigace s výhledem před příď.
Nakonec je ještě třeba zmínit zdvojení mnoha systémů na palubě z důvodu bezpečnosti, která je prvořadá. Pokud přestane pracovat generátor, neznamená to, že jste v rejži. V záloze je druhý. Podobných příkladů je více.
Jediné, co může u nové jachty vzbuzovat obavy, je místo výroby. Anglická značka vyrábí své jachty v Číně. Je to kvůli lepším cenám a množství kvalifikovaného personálu.
Parametry
Celková délka
|
20,12 m
|
Délka na vodorysce
|
18,11 m
|
Šířka
|
5,50 m
|
Ponor
|
2,65 m
|
Výtlak
|
37 750 kg
|
Balast |
12 500 kg |
Nádrž na palivo
|
1 900 l
|
Nádrž na vodu (standard)
|
1 200 l
|
Výkon motoru
|
200 HP
|
Plocha plachet
|
215,8 m2
|
Design
|
Kevin Dibley
|
Cena |
1 795 000 USD bez DPH |
Více
|
www.krakenyachts.com
|
3032
Související články
Otevřený nebo uzavřený kokpit?
Otevřený nebo uzavřený kokpit?
Krásné nové jachty s hladkou palubou, nízkou nástavbou a elegantním otevřeným kokpitem. Na druhou stranu jachty IMOCA, kde je již kokpit téměř dokonale uzavřený. Co je správné, má být kokpit otevřený, nebo zakrytý?
Spolehlivé kormidlo na dlouhé plavby
Spolehlivé kormidlo na dlouhé plavby
Chcete se vydávat na dlouhé plavby a přemýšlíte, jaká by vaše loď měla být? Co má mít a co mít musí? Kde jsou její nejslabší body a jak je odstranit? Achillovou patou většiny dnešních jachet je kormidlo. Jaké má být, aby riziko poškození bylo minimální?
Kraken 50 – na dlouhé cesty
Kraken 50 – na dlouhé cesty
Něco jiného chcete od jachty, která stojí celý rok v chorvatské maríně a něco jiného od lodě určené k plavbě na druhý konec světa. Loděnice Kraken Yachts vsadila na druhý konec světa.