Všeuměl Jeanneau Cap Camart 10.5 CC
Poptávka po velkých lodích s přívěsným motorem roste. Francouzský výrobce lodí Jeanneau proto obohatil řadu Cap Camarat CC (Central Console) o model 10.5. Motorová jachta s dvojicí agregátů bublající za zrcadlem je stejně vhodná pro rybaření i pro rodinné výlety. Místa na palubě je dost a její uspořádání nahrává všestrannému využití.
Jachta dlouhá 34 stop představuje dosud největší model Jeanneau v řadě Cap Camarat s centrální konzolí, neboli kormidelním stanovištěm umístěným uprostřed lodě tak, že je možné jej obejít z obou stran. Nová loď vychází z trupu modelu Cap Camarat 10.5 WA (Walk Around) Series 2 navrženého Michaëlem Petersem a je určena pro širší využití. To může zahrnovat jak vodní sporty, tak rybaření. Ale na své si přijde i ten, kdo si chce na lodi především odpočinout.
Modulární kokpit
Na zádi na bocích se z obou stran mohutných motorů nacházejí dvě koupací plošiny. Jsou vybaveny zábradlím pro výstup zpět na palubu. Mnohem častějšího využití se ale dočká plošina na levoboku, neboť právě z ní se průchodem v zrcadle vstupuje na palubu. Zde se nachází žebřík, který rovněž usnadňuje vylézání z vody.
V kokpitu je velké sezení ve tvaru L situované na pravoboku a další lavice na levoboku, kterou lze rozložit, a vytvořit tak opalovací lehátko. Všechen tento kokpitový nábytek lze zapustit do podlahy, čímž vznikne velká plocha pro různé aktivity, především ji ale ocení rybáři.
T-Top ve standardu
V soklu, který tvoří podstavec pro kormidelní sedačku, je ze strany kokpitu kuchyňské vybavení jako lednice, gril a nádrž na ryby. V kormidelně jsou tři sedadla s centrálním místem pro kapitána. Součástí standardní výbavy je T-Top s ochranným čelním sklem, který je vybaven držáky prutů. K dispozici jsou přídavná bimini, která chrání kormidelnu i kokpit před sluncem.
Na přední palubě se nachází další klidová zóna vybavená sedačkou ve tvaru U a dvojitou pohovkou s područkami na centrální konzoli. I tuto palubu lze pár úkony proměnit v rozměrný prostor pro opalování.
Pohodlí pro čtyři
Zdroj Jeanneau
Interiér člunu
V podpalubí mohou strávit noc čtyři osoby. Zázemí majitele se nachází na zádi, zatímco v přídi lze na dvoulůžko přeměnit sedačku ve tvaru U, která přes den plní funkci společenského prostoru. Vkusné vybavení interiéru doplňuje koupelna s oddělenou sprchou a také lednice a mikrovlnná trouba.
Cap Camarat 10.5 CC se nabízí se dvěma variantami motorizace. Vždy jde o dvojici závěsných motorů, ve slabší verzi o výkonu á 300 koní, v té silnější á 425 koní. Pohonné ústrojí se z kormidelny ovládá joystickem.
O tom, že jde o povedený koncept, svědčí nominace na cenu European Powerboat Award pro rok 2023 v kategorii do 10 metrů. O tom, zda v konkurenci dalších čtyř lodí jachta uspěje, se rozhodne v lednu příštího roku na tradičním veletrhu Boot Düsseldorf.
Parametry
Celková délka 10,90 m
Délka trupu 9,31 m
Šířka 3,25 m
Ponor 0,72 m
Výtlak (bez motorů) 4582 kg
Nádrže na palivo 2 x 400 l
Nádrž na vodu 160 l
Maximální výkon motorů 2 x 425 HP
Cena 147 000 EUR bez DPH
Více www.fasyachting.cz
220
Související články
Jeanneau a Excess v Cannes
Jeanneau a Excess v Cannes
Na veletrhu v Cannes, který začne již za dva týdny, si můžete domluvit schůzku s českým prodejcem jachet a člunů Jeanneau a katamaranů Excess. Jaké jachty těchto značek budou k vidění?
České zastoupení bude na veletrhu od 14. do 17. září. S odborným výkladem si tak zájemci budou moci prohlédnout níže uvedené jachty.
Malá jachta pro velké závody
Malá jachta pro velké závody
Před startem Rolex Fastnet Race byla veřejnosti představena závodní novinka loděnice Jeanneau Sun Fast 30 OD. Třicetistopá jachta určená pro offshore regaty. Navíc za přijatelnou cenu.
Jeanneau: Příďové propelery pod mikroskopem
Jeanneau: Příďové propelery pod mikroskopem
Člen německé šantánové skupiny Santiano Peter Sage plul se svou ženou Baltským mořem z Heiligenhafenu do Olpenitze. Plavba skončila 24. března letošního roku potopením jachty. Jeanneau Sun Odyssey 410 šla ke dnu u Schönbergu poté, co do podpalubí pronikla voda kolem příďového propeleru. Francouzská loděnice se k mediálně sledovanému případu postavila čelem, nicméně zatím odmítá přímou souvislost mezi incidentem a svolávací akcí zahájenou 1. března, v rámci níž u některých modelů včetně SO410 zesiluje instalaci tunelů příďového propeleru.