Volvo Ocean Race před Gibraltarem
Včera odstartovala první etapa Volvo Ocean Race. Startovní pole je na dohled Gibraltaru. Na čele je Vestas, před Akzo Nobel a Scallywag. Překvapivě ztrácejí Dongfeng a Mapfre.
Překvapením před startem byl návrat Simeona Tienponta do čela týmu Akzo Nobel. Sponzor týmu se cca týden před startem nepohodl s Tienpontem na financování a Tienpont byl zbaven vedení. Protože se necítil být na vině, nechal o problému rozhodnout arbitráž, která potvrdila, že je Tienpont v právu. Narychlo ustavený skipper Brad Jackson byl odvolán a nezúčastní se první etapy závodu. V Akzo Nobel mají zmatek.
Včera se v Alicante startovalo za ideálních podmínek, vítr vál od východu rychlostí 15 – 20 uzlů. Po startu následovala krátký a dramatický úvod pro diváky blízko pobřeží a pak již celé startovní pole vyplulo na otevřené moře. Dramatické chvíle na jedné z bójek vedly dokonce k penalizaci týmů Mapfre a Brunel.
Zpočátku se na otevřeném moři vedlo nejlépe favorizovanému týmu Dongfeng. Později ale začal ztrácet a spolu s Mapfre se propadl. Nyní je ve vedení trojice Vestas, Akzo Nobel a Scallywag.
Nepřehlednost
Na úvod závodu bychom si chtěli postěžovat na nepřehlednost webu závodu. Přemíra informací, roztříštěnost a nepřehlednost jsou zatím hlavní dojem, který po prvním dnu na vodě z webu máme. K dispozici je sice dvojnásobné menu plné záložek, ale dostat se kupříkladu z novinek na tracker s polohami lodí nelze. Nebo jsme na to nepřišli. Stránky závodu se nám zdály nepřehledné již minule, nyní je zmatečnost ještě výraznější. Práce s informacemi na tomto webu nebude snadná. Jak je možné, že závod s takovými ambicemi nemá přehledné stránky?
Příliš mnoho informací zde.
4008
Související články
Největší větrná elektrárna od Vestas
Největší větrná elektrárna od Vestas
Největší větrná turbína, jejíž výrobu připravuje firma Vestas Wind Systems A/S, bude čnít nad hladinu moře do výše 261 metr. Měla by dokázat zásobovat energií 20 000 domácností během celého roku.
A skippeři nebudou mit co žrat!
A skippeři nebudou mit co žrat!
Volvo Penta představuje nový Assisted Docking System. Jde o zjednodušení ovládání jachty v přístavech na maximální možnou mez. Jachtu vede při manévrech kormidelník, ale většinu komplikací odstraní nový systém.
Umět, nebo neumět? Virtuos, či analfabet?
Umět, nebo neumět? Virtuos, či analfabet?
Volvo Penta představilo motorák, který zajede do místa v maríně sám. Mohutná reklamní show amerického stylu s velkohubými řečmi. Je toto cesta do budoucnosti? Bude technika řešit to, co se odmítáme naučit?