Volné termíny přístavních manévrů v Praze
Chcete-li se připravit na svoji první letošní plavbu, máme pro vás připraveny volné termíny praktických kurzů přístavních manévrů v Praze na Vltavě. Na první plavbu po dlouhé zimě odplujete připraveni.
Školitelem na kurzu bude tentokrát vynikající instruktor britské RYA Vojta Sládeček, kterého mnozí znají z kurzů trimu. Máme připraveny dva (tři) volné dubnové termíny. Kurzy proběhnou 21. a 24.dubna, v případě zájmu ještě přidáme termín 25. dubna.
Kurz je určen pro 4 osoby a dle aktuálních epidemiologických opatření se bude konat buď osmihodinový kurz pro všechny čtyři účastníky, nebo dva čtyřhodinové (dopoledne/odpoledne) pro 2+2 účastníky.
Na kurzu se nejprve soustředíme a bezpečné zvládnutí lodě, kontrolované otáčení na zpátečku, otočky o 180° a 360°, následuje zajíždění k molu, zádí, zádí na návětrné lano, bokem na přední chod, bokem na zadní chod, stabilizace jachty na laně, odplouvání s příďovým springem a se zádovým springem.
Na kurzu získáte jistotu v ovládání jachty a při první plavbě po dlouhé době povedete jachtu v přístavech a marínách bezpečně a bez stresu. To vám ušetří nejen nervy, ale i peněženku.
Přihlásit se můžete zde.
2262
Související články
Nové, aktualizované, rozšířené a samozřejmě lepší Přístavní manévry
Nové, aktualizované, rozšířené a samozřejmě lepší Přístavní manévry
Již počtvrté vydáme oblíbenou knihu Přístavní manévry. Je změněná, aktualizovaná a rozšířená. Ačkoli lodě se ovládají stále stejně, kniha je natolik lepší, že bude zajímavá i pro majitele starších vydání.
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Pluji na jachtě, která nemá záďový boční propeler. Přesto jsem schopen s ní manévrovat stejně, jako by ho měla. Nebo také ne. Záleží na tom, na jaké jachtě pluji. Jaký je v tom rozdíl?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
To že se nám loď začne otáčet kolem lana, když přidáme plyn dopředu, už asi víme. Často ale na našich kurzech slýcháme, že proto, aby se loď začala otáčet, je potřeba vytočit kormidlo. Je tomu opravdu tak? A jak to funguje i na lodích se dvěma kormidelními listy?