Vltava
Parník Vltava na Vltavě. Jeden ze dvou původních kolesových parníků, které jsou v Praze stále v provozu. Toto je během deštivého letního rána kousek nad Zbraslaví na Jarově.
Z početné flotily parníků, které obstarávaly dopravu na Vltavě v okolí Prahy, zbyly dnes již jen dva, Vltava a Vyšehrad. Vltava stále pluje dvakrát týdně na své klasické trase z Prahy do Štěchovic a na Slapy.
Na vodu byl spuštěn v roce 1940. je dlouhý 53 metry a široký 5,1 metru. Výkon parního stroje je 150 hp. Rychlost se pohybuje kolem 16,5 km/h.
V roce 2013 byl prohlášen za kulturní památku České republiky.
Plavba v ranní mlze údolím Vltavy musela mít své kouzlo.
1551
Související články
Trojdňová plavba po Vltave: Z Nelahozevsi pod Slapskú priehradu a späť
Trojdňová plavba po Vltave: Z Nelahozevsi pod Slapskú priehradu a späť
Na prelome júla a augusta sme sa opäť vydali do Českej republiky na trojdňovú riečnu plavbu. Minulý rok sme si vyskúšali vodnú cestu Otrokovice/Rohatec na Morave. Tento rok sme sa vybrali na Vltavu. Vyplávali sme z prístavu Marina Vltava v Nelahozevsi. Naším cieľom bolo doplaviť sa cez srdce Vltavy, Prahu, až pod Slapskú priehradu a následne sa vrátiť späť do domovského prístavu. Plavba prebiehala pokojnou riekou, pretkanou technickými pamiatkami a zaujímavosťami, kultúrnymi pamiatkami a nádhernou českou krajinou.
Voda stoupá, přístav se plní
Voda stoupá, přístav se plní
Vltava v Praze stoupá, stále prší a média varují před povodní biblických rozměrů. Pražské lodě a jiné plovoucí vynálezy hledají úkryt ve Smíchovském přístavu.
Povodeň
Povodeň
Povánoční deště způsobily povodeň, která se dovalila až do Prahy. Podívejte se, jaká je dnes situace na Zbraslavi a na vodočtu v Chuchli.