Variace na přívěsný motor
Potřebujete přívěsný motor na dinghy a složitost benzínového řešení se vám již zajídá? Možné vás zaujme elektromotor Temo. Netradiční řešení více než motor připomíná pádlo. Výkonem odpovídá benzínovému motoru o výkonu 1,5 HP.
Motor Temo byl vybrán odbornou porotou a získal DAME Award, která je za normálních okolností udělována na veletrhu METS. Vzhledem k drobným problémům s koronavirem byly letošní ceny uděleny virtuálně.
Motor Temo váží 5 kg a vydrží pracovat až 80 minut. Není to mnoho, ale na druhou stranu, co od motoru na dinghy jachtař očekává? Plavba z lodě na břeh obvykle netrvá déle než 10 minut. Výkon motoru je 450 W. Baterie je ukrytá v ovládací rukojeti a je možné ji dobíjet 12, nebo 220 V. Ovládání plynu je podobné jako na rukojeti vrtačky. K dispozici je i magnetická ruční pojistka. Díky poutům, která jsou dodávána jako bezpečnostní prvek chránící před nenechavci, je možné přivázat motor do člunu, nebo kdekoli na kandelábr, když vás cestou od vody bolí ruka.
Cena je 1450 EUR. Není to málo, an druhou stranu odpadávají starosti s benzínem, olejem, údržbou a uložením na zimu. Uložíte-li Temo na zimu do šatny mezi kabáty, možná si toho manželka ani nevšimne. Určitě tam ale neukládejte benzínový přívěsný motor!
Více najdete zde.
3910
Související články
Když nechce naskočit motor (2. díl)
Když nechce naskočit motor (2. díl)
Včera jsme se zaměřili na problémy se startováním motoru spojené s palivovým okruhem. Dnes se podíváme na druhou nejčastější příčinu toho, proč motor nestartuje. Opět jde jen o hrubý návod, jak postupovat v situaci, kdy jsem na vodě s omezenými servisními možnostmi a motor nestartuje.
Jaká je spotřeba lodního motoru
Jaká je spotřeba lodního motoru
Kolik nafty spotřebuje plachetnice za hodinu plavby a kolik bude potřeba na plavbu do… Třeba do Dubrovniku? Nejsme na motorové jachtě, proto je spotřeba překvapivě malá. Pokud tedy nešlápneme pořádně na plyn...
Ověšená záď lodě znamená riziko
Ověšená záď lodě znamená riziko
Často dnes najdete zadní část kokpitu zastavěnou a ověšenou tak, že není snadné dostat vyvazovací lano na břeh, případně ještě zpět na vazák. Navíc se vám již jistě stalo, že jste měli na boku lodě na zadním koši upevněný přívěsný motor. To vše představuje riziko.