Ucpaný fekální tank: metoda Pacák
Jak zprovoznit ucpaný fekální tank? Zeptali jsme se Jirky Pacáka, který má dlouholeté zkušenosti s charterem a k charteru patřícímu ucpávání fekálních tanků. Vzhledem k horší finanční situaci charterových firem a s ní souvisícímu horšímu servisu, je možné v letošní sezóně očekávat vyšší frekvenci těchto závad..
Na úvod zdůrazňuji, že jde o gravitační fekální tanky. Tedy o nádrže umístěné nad čarou ponoru, které se vypouštějí samotíží po otevření výpustního ventilu.
Na odblokování radí Jiří používat hrubou sílu. Vezměte hadici, strčte ji do odvzdušňovacího ventilu tanku, utěsněte ji například igelitem a pusťte vodu. V tanku tak zvýšíte tlak, který obvykle otevře obsahu cestu ven.
Metoda má samozřejmě i svoje rizika. Jedním z nich je, že nesmíte být při čištění tanku odhaleni. V opačném případě hrozí mastná pokuta za zagađenje okoliša.
Poznámka redakce
Jiří Pacák zná metodu také pouze z doslechu. V přístavu by samozřejmě nikdy obsah tanku nevypustil.
3564
Související články
Proč plavou v zátokách h…a
Proč plavou v zátokách h…a
Na všech charterových jachtách (alespoň v Chorvatsku) jsou fekální tanky. Proč nejméně polovina lodí tyto nádrže nepoužívá a v zátokách vypouštějí obsah záchodů rovnou do moře?
Jak čistí fekální tank profesionálové
Jak čistí fekální tank profesionálové
Nejméně oblíbená činnost na lodi. Nikdo to nechce dělat a málokdo chce o tom mluvit. Viděl jsem, jak to dělají profesionálové. Bylo to snadné. Hlodala ale ve mně jedna pochybnost. Dnes už to vím. Lepší by ale bylo nevědět…
Pracovník charterové společnosti není bůh
Pracovník charterové společnosti není bůh
Je třeba si uvědomit, že vše, co vám řekne pracovník charterové společnosti, nemusí být pravda. A často ani není. A nemusí se to týkat jen fungování vesmíru. Ani ve věcech fungování lodě nemusí být zběhlý.