Týden čekání pro Benemedo
Libor Hošek z týmu Benemedo nám poslal stručné shrnutí čekání na novou závodní loď. Dnes by již měla být dokončená jachta převážena a půjde na vodu. Alespoň to v Italia Yachts slibují.
V úterý sedáme do auta a osmiměsíční radostné čekání najednou dostává skutečné rozměry. Na střeše vezeme karbonové ráhno a peň od Compotechu a kufr auta máme plný nářadí. Ještě také láhev parádního šampaňského. Cíl je jasný - jmenuje se Italia Yachts 9.98. Cesta rychle ubíhá a hovory o všem a o ničem se nakonec stejně stáčí k jedinému tématu –spuštění naší nové lodě na vodu...
Rychlá zastávka ve Vídni, kde nakládáme kompletní sadu nových plachet od One Sails. Do Itálie dojíždíme v jednu po půlnoci. Ráno netrpělivě vyrážíme do dílny loděnice, kde máme poslední dva dny na úpravu a montáž všech přístrojů a takeláže lodi. Zastávka pro dokumenty v kanceláři Italia Yachts a za chvíli už stojíme před zjevením. Loď je jedním slovem božská a karbonový čelen jí na sportovní eleganci ještě přidává.
Pár fotek a vrháme se do práce. Rozbalujeme krabice a snažíme se zorientovat v množství lan, přístrojů, kabelů, šroubků, vrutů a matek. Italové jsou plně koncentrováni na dokončovací práce na lodi a my se pouštíme do strojení stěžně. Hned vzápětí se objevuje zásadní problém - sálingové průchody pro vantové koncovky jsou malé a vanty jimi nelze protáhnout. Výrobce stěžně John Mast zkrátka s ostatními dostatečně nekomunikoval...
Pod heslem dodělej si sám, vyrážíme do nejbližšího jachtařského obchodu. Nakupujeme frézky a pár dalších nezbytností a práce se pomalu rozjíždí. Johan s Lihošem instalují anténu, vrcholové světlo, vějičku a větrometr. Z Maďara se mezitím stává obráběč kovů. V mezičase protahujeme koaxiál pro vysílačku a další kabely stěžněm. Pracujeme hned vedle otevřených vrat výrobní haly a sklolaminát máme zasekaný do kůže po celém těle. Naštěstí silné epoxidové výpary nás neustále udržují v dobré náladě... Pracovat v takových podmínkách každý den je asi trochu za trest.
Ve čtvrtek v poledne je stěžeň plně nastrojen a vrháme se na montáž přístrojů přímo v lodi. Italové také finišují a proto nás odpoledne slušně vypoklonkuji zase z lodi ven. Zbytek přístrojů už asi budeme muset namontovat na vodě...
Těšíme se na pátek. Loď se bude převážet do mariny, vážit, spouštět na vodu, stavět stěžeň a následně měřit pro vydání certifikátu. Pokud půjde vše jak má, křest proběhne v sobotu. To už tu bude na místě kompletní posádka Benemedo Sailing, která je na první plachtění nažhavená. Křest i první záběry z jízdy na plachty budeme vysílat v přímém přenosu. Sledujte nás na facebooku – www.facebook.com/benemedosailingteam.
3922
Související články
Práce taktika na lodi
Práce taktika na lodi
Jistě jste slyšeli, že závodní posádky mají mezi sebou na palubě taktika. Pokud jste nikoho takového mezi sebou v posádce neměli, pojďme si říci, co práce taktika obnáší a proč ho příště máte s sebou mít. Bude se vám hodit. Koneckonců při neúspěchu je to obvykle nejkritizovanější člověk na lodi.
Jak se zlepšit za kormidlem
Jak se zlepšit za kormidlem
Kormidelník. Ten co vede loď. Dobře to z dálky vypadá. Nejdůležitější osoba na palubě. Ano, ale také nejnudnější pozice při regatě. Kolem tohoto postu je spousta nepravdivých mýtů.
Evropská jachta roku 2
Evropská jachta roku 2
Také v kategorii Performance Cruiser najdeme v širším výběru trojici jachet. Tentokrát je to po jedné lodi z Francie, Itálie a Dánska. Vítěz bude známý již za pár dnů na veletrhu v německém Düsseldorfu.