Turistická plavba na nákladní lodi
V dětství jsem snil o plavbě na palubě nákladní lodě. Nalodíš se v Hamburku, zastávka na Azorech, pak v Africe, v jižní Americe… Kouzlo dálek a putování. Dnes je možné si plavbu na palubě nákladní lodě objednat. Samozřejmě přes internet.
Samozřejmě, dnes není problém vyplout na turistické megalodi, kde je postaráno o servis i zábavu. Vše je prvotřídní, jen kouzlo chybí. Je to jen turistický průmysl.
Plavba na nákladní lodi přes oceán je jiný kalibr. Vyplouvat z nákladního přístavu, být součástí společenství na palubě, podívat se na můstek a vidět, jak fungují dopravní tepny, na kterých je dnešní doba závislá.
Nečekejte moc luxusu, servis je stejný, jako zbytek posádky. Nejde o běžný výlet dostupný v cestovce, je nutné trochu hledat. Ale možnosti tu jsou…
Například sedmidenní plavba z Rotterdamu přes Irsko a Francii zpět do Rotterdamu za 766 EUR, nebo 1004 EUR, když chcete samostatnou kajutu. Pluje se na moderní finské kontejnerové lodi, k dispozici sauna, půjčovna ohraných DVD a posilovna.
Chcete-li přes Atlantik, z Wilmingtonu v USA do Antwerp v Belgii, budete si muset udělat čas na 11 dnů. Cena je 1512 EUR. Pluje se na kontejnerovce registrované v Libérii, kapitán je kdovíodkud, kromě půjčovny DVD a posilovny je k dispozici i venkovní bazén.
Kdo hledá ještě větší exotiku, bude ho zajímat plavba na 11 dnů z Papeete do Papeete se zastávkami na neznámých ostrovech Anaa, Amanu, Mangareva, Pitcairn, Hikueru (alespoň doufáme, že jde o názvy ostrovů). Tentokrát se jedná o loď, která je napůl určená pro turisty a napůl nákladní, pohodlí je zaručen dostatek.
K dispozici jsou i zpáteční plavby na kontejnerovce z Evropy do Asie a zpět. 77 dnů za 7700 EUR.
Některé plavby najdete zde.
1245
Související články
První testy plachet WindWing plní očekávání
První testy plachet WindWing plní očekávání
Nákladní loď Pyxis Ocean o výtlaku 80 000 tun dokončila první testovací plavbu ze Šangaje do Singapuru s nově instalovanými plachtami na palubě. Díky dvojici pevných plachet WindWing vysokých 37,5 metru, by měla být spotřeba snížena až o pětinu.
Nedostatek alkoholu? Za vše může Maersk
Nedostatek alkoholu? Za vše může Maersk
V levnějších barech a restauracích se začíná šířit nervózní šeptanda. Vypadá to, že v příštích dvou letech bude na trhu nedostatek alkoholu. Týká se to především levnějších druhů, dražší značky a archivní ročníky zatím nejsou v ohrožení.
Kontejnerovky na jaderný pohon?
Kontejnerovky na jaderný pohon?
Čínská loděnice China State Shipbuilding Corporation (CSSC) představil plány na kontejnerové lodě na jaderný pohon. Kapacita se bude pohybovat kolem 24 000 TEU, píše server gCaptain.