Turistická plavba na nákladní lodi
V dětství jsem snil o plavbě na palubě nákladní lodě. Nalodíš se v Hamburku, zastávka na Azorech, pak v Africe, v jižní Americe… Kouzlo dálek a putování. Dnes je možné si plavbu na palubě nákladní lodě objednat. Samozřejmě přes internet.
Samozřejmě, dnes není problém vyplout na turistické megalodi, kde je postaráno o servis i zábavu. Vše je prvotřídní, jen kouzlo chybí. Je to jen turistický průmysl.
Plavba na nákladní lodi přes oceán je jiný kalibr. Vyplouvat z nákladního přístavu, být součástí společenství na palubě, podívat se na můstek a vidět, jak fungují dopravní tepny, na kterých je dnešní doba závislá.
Nečekejte moc luxusu, servis je stejný, jako zbytek posádky. Nejde o běžný výlet dostupný v cestovce, je nutné trochu hledat. Ale možnosti tu jsou…
Například sedmidenní plavba z Rotterdamu přes Irsko a Francii zpět do Rotterdamu za 766 EUR, nebo 1004 EUR, když chcete samostatnou kajutu. Pluje se na moderní finské kontejnerové lodi, k dispozici sauna, půjčovna ohraných DVD a posilovna.
Chcete-li přes Atlantik, z Wilmingtonu v USA do Antwerp v Belgii, budete si muset udělat čas na 11 dnů. Cena je 1512 EUR. Pluje se na kontejnerovce registrované v Libérii, kapitán je kdovíodkud, kromě půjčovny DVD a posilovny je k dispozici i venkovní bazén.
Kdo hledá ještě větší exotiku, bude ho zajímat plavba na 11 dnů z Papeete do Papeete se zastávkami na neznámých ostrovech Anaa, Amanu, Mangareva, Pitcairn, Hikueru (alespoň doufáme, že jde o názvy ostrovů). Tentokrát se jedná o loď, která je napůl určená pro turisty a napůl nákladní, pohodlí je zaručen dostatek.
K dispozici jsou i zpáteční plavby na kontejnerovce z Evropy do Asie a zpět. 77 dnů za 7700 EUR.
Některé plavby najdete zde.
1005
Související články
Největší…
Největší…
Nová největší kontejnerová loď na světě se jmenuje MSC Irina a má kapacitu 24 346 TEU. To znamená 24 346 dvacetistopých kontejnerů. Jedna taková loď by dokázala přivést do Evropy 3 142 738 468 čínských mačkacích antistresových hraček.
Pozor na velké lodě a jejich manévrovací schopnosti
Pozor na velké lodě a jejich manévrovací schopnosti
Máme tu druhý díl článku připraveného prvním palubním důstojníkem Lukášem Staňkem. Znovu se zaměříme na vztahy mezi jachtami a velkými nákladními loděmi. Proč se nevyhnou a co máme dělat?
Pozor na velké lodě, nevidí nás
Pozor na velké lodě, nevidí nás
Často si stěžujeme na to, že ze strany velké nákladní lodě nedošlo k takové reakci, jakou bychom my s naší znalostí a výkladem pravidel COLREG očekávali. Podívejme se na tuto problematiku z můstku velké lodi.