Daniel Vodička / úterý 10. května 2016 / Kategorie: Kam jet, Novinky Trimaran ORMA znamená zážitek První čeští jachtaři na trimaranu ORMA byli včera nadšení. Oči po návratu z moře zářily. Letět po jednom plováku rychlostí 30 uzlů je zážitek. A adrenalin. Udržet se na síti poskakujícího trimaranu není jen tak. Stačí neopatrný pohyb po síti a jste vykopnuti bláznivým pohybem lodi do výšky. Spadnout přes palubu není problém. Co na to řekl zástupce Lodních novin na místě Pavel Nesvadba? „Je to ohromující. To není plavba, je to let! Jak koneckonců řekl skipper Alain Gautier (vítěz Vendée Globe) před vyplutím. A zrychlení? Trimaran při obratu zastaví, otočí se, odpadne a … Vystřelí!!! Z nuly na sto za moment. Nic podobného jsem ještě nikdy nezažil. Včera byla maximální rychlost 33 uzlů. Dnes foukalo málo. Ve 12 uzlech jsme se přesto dokázali rozjet na 24 uzlů. Když ostatní uvažují o tom, jestli vypnou motor a vytáhnou plachty, vy letíte po vodě jako motorák." 5585 Tagy: trimaranOrma Související články Strukturální problémy trimaranu Neel Strukturální problémy trimaranu Neel Německý majitel trimaranu Neel 47 ukazuje strukturální problémy na lodi, kterou vlastní 4 roky. Praskliny po celé lodi, utrhané přepážky, určitě nelze říci, že se jedná o loď v plavbyschopném stavu. Schovat se před bouří je správné řešení Schovat se před bouří je správné řešení Pokud mohu snížit riziko pro loď a posádku na minimum, udělám to. Není-li to nezbytné, neriskuji. Skvělým příkladem je současné dění v závodu kolem světa Arkea Ultim Challenge. Cesta k úspěchu je šetřit loď Cesta k úspěchu je šetřit loď Přinášíme rozhovor s vedoucím mužem Arkea Ultim Challenge. Charles Caudrelier jede fantastickou plavbu. Je nejen první v závodě, ale má také náskok na rekord v sólové plavbě kolem světa.
Strukturální problémy trimaranu Neel Strukturální problémy trimaranu Neel Německý majitel trimaranu Neel 47 ukazuje strukturální problémy na lodi, kterou vlastní 4 roky. Praskliny po celé lodi, utrhané přepážky, určitě nelze říci, že se jedná o loď v plavbyschopném stavu.
Schovat se před bouří je správné řešení Schovat se před bouří je správné řešení Pokud mohu snížit riziko pro loď a posádku na minimum, udělám to. Není-li to nezbytné, neriskuji. Skvělým příkladem je současné dění v závodu kolem světa Arkea Ultim Challenge.
Cesta k úspěchu je šetřit loď Cesta k úspěchu je šetřit loď Přinášíme rozhovor s vedoucím mužem Arkea Ultim Challenge. Charles Caudrelier jede fantastickou plavbu. Je nejen první v závodě, ale má také náskok na rekord v sólové plavbě kolem světa.