To nevypadá dobře...
11th Hour Racing řeší jeden problém za druhým. Po prasklinách v kormidlech je to nyní hlavní plachta. Je roztržená pod prvním refem a vypadá to na škodu definitivní.
Pro 11th Hour Racing to nevypadá se třetí etapou The Ocean Race dobře. Hlavní plachta je roztržena u předního lemu u spíry pod prvním refem. Jedná se o strukturální část plachty, kterou bude jen velmi těžko možné opravit.
Celá plachta je nepoužitelná, stejně tak jako není možné použít první ref. Až druhý ref je použitelný. Zde v Jižním oceánu to nemusí znamenat takovou ztrátu, ale ke konci etapy v Atlantiku bude celá plachta velmi výrazně chybět. Pro tým, který je na druhém místě celkového pořadí jen bod před třetím týmem Malizia a dva body před Biotherm, je to nepříjemná situace.
V současné chvíli pluje na čele Holcim – PRB, na druhém místě Malizia a třetí Biotherm. Jachty halzují k východu podél hranice Ice Exclusion Zone. Náskok vedoucí Holcim – PRB se smrsknul jen na 76 mil.
Polohu lodí najdete zde.
625
Související články
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe
Chcete-li zvítězit, musíte mít nohu na plynové páce. Musíte dostat z lodě maximum možného. Maximum, ale nikoli více. Když to přeženete, rozlámete loď a nedojedete. Jak se hledá hranice mezi dost a příliš?
Vynikající film na dnešní večer
Vynikající film na dnešní večer
Chcete mít představu, jaké to je na závodní foilovací jachtě v Jižním oceánu? Toto vynikající video je z paluby jachty IMOCA Biotherm během etapy Jižním oceánem a kolem mysu Horn při závodu The Ocean Race (Whitbread, Volvo Ocean Race). Jak se žije na palubě, jaký je to šejkr, jak se řeší problémy, jak se vybírá voda z podpalubí atd.
Jak foil zvyšuje stabilitu jachty
Jak foil zvyšuje stabilitu jachty
V našem světě jachtařů narozených v minulém tisíciletí byl vždy pro stabilitu jachty určující kýl. A mohla mu pomoci posádka vyhnaná na živlům vystavený návětrný bok. Dnes mnohé z toho, a někdy i vše, přebírají foily. Jak zvyšuje foil stabilitu, a tedy i výkon jachty?