Search
× Search
Tanker Eagle S táhl kotvu 60 mil a další problém na Baltu
Daniel Vodička
/ Kategorie: Zajímavosti

Tanker Eagle S táhl kotvu 60 mil a další problém na Baltu

Jak dlouho táhnete kotvu po mořském dně, než si toho všimnete? Tanker Eagle S si toho dokázal nevšimnout 60 mil. To mají potvrzeno finští vyšetřovatelé. A na předmětu doličném je to znát.

Finská policie svědomitě šetří přerušení čtyř komunikačních a jednoho elektrického kabelu během vánočních svátků. A na finance nehledí. Tanker Eagle S je zadržený, s pomocí švédské lodě HMS Belos byla kotva tankeru nalezena a vyzvednuta na palubu a dále byla zmonitorována celá dráha kotvy na mořském dně.

Putinovo Rusko samozřejmě tvrdí, že oni to nebyli… Kapitán tankeru ví, že ta kotva není jejich. A že jí táhli, o tom stejně nevěděl. Prostě kabely jsou zpřetrhané a všichni jsou nevinní.

Jenže Finové se s tím nechtějí smířit. Vyšetřují, zkoumají a posouvají vše dál. Pro kapitána tankeru tím nesprávným směrem. Vyšetřovatelé jsou svědomití.

Nebezpečí u Rujány

Další potíží pro ruskou ropu na cestě do světa je tanker Eventin. S největší pravděpodobností další část stínové flotily, která zahrnuje starší, už unavené lodě, za dobrou cenu pořízené. Tankeru Eventin, který vyplul s ropou z ruského přístavu Ust-luga, se zastavily stroje a byl unášen větrem nedaleko od Rujany.  Téměř 100 000 tun ropy na palubě. Na místo musely vyplout německé remorkéry, které ho odtáhly do bezpečí v závětří ostrova.

Tanker registrovaný v Panamě patří rejdařství Laliya Shipping Corp (nikdo neví odkud) od května minulého roku. Rejdařství má přibližně… Jednu loď. Tanker je spravován společností Vaigai Lines Inc se sídlem na Marshallových ostrovech. A za bezpečnost odpovídá (ISM Manager) Wanta Shipping LLC-FZ ze Spojených arabských emirátů. Propletenec vlajek, jako vždy.  

A ještě zajímavější by byl pohled do historie vlastnictví lodě, kde se objevují sankcionované firmy a změny majitelů. To by ale bylo na samostatný článek.

 

480
Na horu