Daniel Vodička / pondělí 26. září 2016 / Kategorie: Ostatní regaty Stříbro! Jen krůček od vítězství… Jen malý krok dělil jachtu Giulia od vítězství v Thousand Island Race. I tak ale skončila regata pro tým vedený Johanem Hirnšalem úspěchem. A skvěle si vedli i další naši. Druhé místo v celkovém hodnocení ORC a vítězství ve skupině ORC 3. To byla premiéra naší jachty Giulia na Thousand Island Race. Lepší byla jen britská Phosphorus. Z našich dalších zástupců v závodě skončila jachta Sultan vedená Alešem Budínem skončila šestá a 01 Express Pavla Bělehrada dojela na osmém místě celkově. Druhá etapa byla plná rozhodování, které není mezi ostrovy snadné, a nervů. První noc bylo třeba rozhodnout, kudy kolem Mljetu a Korčuly. Zpětně se zdá, že zde se mohl zrodit základ celkového vítězství jachty Phosphorus, která na poslední chvíli zamířila pod Mljet. Bóra byla v těchto místech slabší a zřejmě sílila až blíže Žuljaně, což je místo tímto větrem na Pelješacu proslulé. Dále zamířila většina startovního pole jižně od Korčuly. Celou první noc to jelo a situace se přesně podle předpovědi změnila až dopoledne následujícího dne, kdy vítr zeslábl k nule. A byly to nervy. Vítr žádný a čas utíká. Od hlavního pole byla již v té době utržená Phosphorus, kteá se do větru dostávala první a vzdalovala se soupeřkám. Odpoledne přišla na řadu další rozhodnutí. Kudy mezi ostrovy? Giulia překvapivě zamířila mezi Pašman a pevninu. Ostatní pluly o řadu ostrovů dále. Noc znamenala přesně podle očekávání další čekání. A byo víceméně jeedno kde. I když se zdá, že nejvíce ztratila Giulia u pobřeží. Zatímco všechny ostatní čekaly, Phosphorus na čele již plula v bóře pod Velebitem a jela si pro vítězství ve druhé etapě. A dál zbývalo jen čekat, jak dopadne Giulia. Na tu nakonec zbylo ve druhé etapě 4. místo a to znamenalo radost na Phosphorus a jen o trochu menší radost na naší lodi, která skončila celkově druhá. Celkové výsledky zde. 3951 Tagy: BenemedoJohanHirnšalGiulia Související články Práce taktika na lodi Práce taktika na lodi Jistě jste slyšeli, že závodní posádky mají mezi sebou na palubě taktika. Pokud jste nikoho takového mezi sebou v posádce neměli, pojďme si říci, co práce taktika obnáší a proč ho příště máte s sebou mít. Bude se vám hodit. Koneckonců při neúspěchu je to obvykle nejkritizovanější člověk na lodi. Jak se zlepšit za kormidlem Jak se zlepšit za kormidlem Kormidelník. Ten co vede loď. Dobře to z dálky vypadá. Nejdůležitější osoba na palubě. Ano, ale také nejnudnější pozice při regatě. Kolem tohoto postu je spousta nepravdivých mýtů. Maďarovy nekončící trable Maďarovy nekončící trable Toto vyprávění o převozu lodi z Malorky někam k Benátkám, by se dalo začít okřídleným rčením, že totiž had a čert serou na jednu hromadu. Je pak samozřejmě důležité, se k nim, jaksi, nepřidávat…
Práce taktika na lodi Práce taktika na lodi Jistě jste slyšeli, že závodní posádky mají mezi sebou na palubě taktika. Pokud jste nikoho takového mezi sebou v posádce neměli, pojďme si říci, co práce taktika obnáší a proč ho příště máte s sebou mít. Bude se vám hodit. Koneckonců při neúspěchu je to obvykle nejkritizovanější člověk na lodi.
Jak se zlepšit za kormidlem Jak se zlepšit za kormidlem Kormidelník. Ten co vede loď. Dobře to z dálky vypadá. Nejdůležitější osoba na palubě. Ano, ale také nejnudnější pozice při regatě. Kolem tohoto postu je spousta nepravdivých mýtů.
Maďarovy nekončící trable Maďarovy nekončící trable Toto vyprávění o převozu lodi z Malorky někam k Benátkám, by se dalo začít okřídleným rčením, že totiž had a čert serou na jednu hromadu. Je pak samozřejmě důležité, se k nim, jaksi, nepřidávat…