Sólo a nonstop kolem světa
Téměř dva roky zbývají do startu zřejmě nejtěžšího závodu na světě, který nese jméno Vendée Globe. Sólo, nonstop a bez pomoci kolem světa. Již nyní je jasné, že dostat se na start bude těžší než obvykle.
Počet startujících v nejprestižnější regatě je omezen na 30 a poprvé v historii závodu bude o startujících rozhodovat pořadník, ve kterém rozhodne, kdo bude mít odjeto a dokončeno více regat ve třídě IMOCA.
Základním předpokladem pro start ve Vendée je dokončení některého ze závodů, které jsou zařazeny do Imoca Globe Championship. Jde tedy o poslední Vendée, loňský Route du Rhum, Transat Jacques Vabre 2019, The Transat 2020, nebo New York – Les Sables 2020. Jen dostat se na start jednoho z těchto závodů je výkon, který vyžaduje nemalé finanční prostředky.
Dále je stanoveno, že ti, kdo dokončili Vendée Globe 2016 a nezúčastnili se žádného z výše jmenovaných závodů, dále účastníci pouze doublehanded regat, nebo ti, kteří do Vendée Globe 2020 nastoupí na jiné lodi, než na které startovali ve výše zmíněných závodech, budou muset absolvovat 2000 mil dlouhou kvalifikační plavbu.
V případě přetlaku zájemců bude na startovní listině Vendée Globe 2020 dána přednost těm, kteří dokončili předchozí ročník a dále skipperům s novými jachtami. Dále mají organizátoři možnost přizvat na divokou kartu 4 další závodníky. Dalším faktorem, který bude rozhodovat, bude počet uplutých mil v sérii Imoca Globe Series. Je to systém, který se dříve uplatňoval ve třídě Classe Mini.
Zatím se kvalifikovali tito závodníci: Arnaud Boissières, Fabrice Amedeo, Alan Roura and Romain Attanasio. Ti dokončili poslední Vendée a Route du Rhum. Pokud by ale chtěli přesednout na jinou loď, museli by zajet dalších 2000 mil dlouhou kvalifikační plavbu.
Dále zde máme sedmici závodníků, kteří budou mít nové lodě. Jsou to Jérémie Beyou, Alex Thomson, Charlie Dalin, Sébastien Simon, Armel Tripon, Kojiro Shiraishi a Thomas Ruyant. Musí zajet kvalifikaci a s největší pravděpodobností budou na startu.
Další skupinu pravděpodobných startujících tvoří Boris Herrmann, Damien Seguin, Stéphane Le Diraison, Ari Huusela, Manu Cousin, Alexia Barrier a Erik Nigon. Ti mají za sebou Route du Rhum a mají zajištěné lodě.
Na start se zřejmě postaví i Kevin Escoffier, který na oranžové jachtě PRB nahradí jednoho z nejzkušenějších závodníků Vincenta Riou. Vincent (vítěz z roku 2005) se své páté Vendée vzdal. Má loď, má rozpočet, ale musí začít závodit.
Jsou tu ale také další zájemci o účast: Samantha Davies, Isabelle Joschke, Yannick Bestaven, Maxime Sorel, Giancarlo Pedote, Denis Van Weynbergh, Jack Bouttell, Pip Hare. Ti jsou zatím ve stadiu obíhání sponzorů a plnění bezedného žoku pětiseteurovými bankovkami. Je to náročná činnost, při které se uplatňují úplně jiné dovednosti, než později na vodě.
Pokud byste si mysleli, že tímto je výčet konkurentů hotový, mýlíte se. Ještě jsou tu stále v\nikající závodníci, kteří nemají loď a/nebo rozpočet. Z nich například skvělý Yann Elies, vítěz Route du Rhum Paul Meilhat, nebo účastníci posledního ročníku VG Conrad Colman nebo Didac Costa.
Zítra se ještě podíváme, jestli jsou dostupné nějaké lodě potřebné pro start ve Vendée Globe 2020. Pokud byste měli zájem...
4861
Související články
Kdo naskočí do rychlíku?
Kdo naskočí do rychlíku?
Ve Vendée Globe důležitý okamžik pro favority. Nyní se hraje o to, kdo stihne naskočit do rozjetého vlaku, který bez zastávky míří k mysu Dobré naděje. Kdo naskočí, zmizí soupeřům, kterým se to nepodaří. Ztráta zde už nemusí být dohnatelná.
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe
Chcete-li zvítězit, musíte mít nohu na plynové páce. Musíte dostat z lodě maximum možného. Maximum, ale nikoli více. Když to přeženete, rozlámete loď a nedojedete. Jak se hledá hranice mezi dost a příliš?
Kolik bere vítěz Vendée Globe
Kolik bere vítěz Vendée Globe
Vendée Globe. Sólový nonstop závod kolem světa bez asistence. Nejrychlejší stráví na oceánech kolem 80 dnů, nejpomalejší ještě o polovinu více. Kolik je první cena za takovou dřinu? Jaké jsou prize money v tomto závodě?