Smrtonosný víkend v La Manche
V uplynulém víkendu došlo během dvou různých závodů přes kanál La Manche ke dvěma vážným situacím, kdy posádky hlásily „muž přes palubu“. V jednom případě byla potvrzena smrt trosečníka, v druhém bylo zastaveno pátrání, což znamená rovněž takřka jistý ortel.
K prvnímu incidentu došlo během závodu Royal Escape Race, který v pátek 26. května odstartoval z Brightonu s cílem v Fécampu v Normandii. Jachtař údajně spadl do moře kolem 14 hodin, tedy asi po šesti hodinách závodu dlouhého 66 mil. Na místo byl vyslán francouzský vrtulník a záchranný člun. Do oblasti se vydala také rybářská loď, která trosečníka nalezla a nalodila. Poté byl dopraven do nemocnice v Le Havru, ale následky nehody nepřežil.
Ve stejný den byl nahlášen druhý muž přes palubu. Ten nedobrovolně opustil jachtu, která se účastnila závodu JOG (Junior Offshore Group) přes La Manche z Cowes do Deauville, přibližně ve 21:30. Na místo rychle dorazilo několik francouzských pátracích a záchranných plavidel a dva vrtulníky. Do pátrání se zapojily i jachty ostatních účastníků soutěže. Pátrací vrtulník po nočním přerušení znovu vzlétl v sobotu za svítání, ale později byla akce bez výsledku zastavena.
Podmínky v Lamanšském průlivu tento víkend přinesly vítr o rychlosti 30 uzlů ze severovýchodu a 3-4metrové vlny. Oba pořadatelské kluby, tedy Sussex Yacht Club, vypisující Royal Escape Race, a Junior Offshore Group vydaly po těchto událostech prohlášení, v nichž vyjadřují soustrast rodinám a přátelům.
1671
Související články
Navigačně složitá místa v noci
Navigačně složitá místa v noci
Místo, které je ve dne jasně vyznačené, se může stát za tmy nebezpečnou pastí. Nebudete-li na tuto alternativu připraveni můžete zažít nepříjemné chvíle za kormidlem.
Proč je v extrému lepší vlastní kotva než kotevní bóje
Proč je v extrému lepší vlastní kotva než kotevní bóje
Předpověď neslibuje nic hezkého. Je lepší se spolehnout na kotevní bóji, nebo raději na vlastní kotvu? Jaké argumenty hovoří pro kotvu?
Proč nedoporučuji na charteru kotvit na dvě kotvy
Proč nedoporučuji na charteru kotvit na dvě kotvy
Často vidím na facebookových stránkách Lodních novin debaty o kotvení na dvou kotvách. Na charterové jachtě bych se z bezpečnostních důvodů tomuto způsobu kotvení raději vyhnul.