Smrtonosný víkend v La Manche
V uplynulém víkendu došlo během dvou různých závodů přes kanál La Manche ke dvěma vážným situacím, kdy posádky hlásily „muž přes palubu“. V jednom případě byla potvrzena smrt trosečníka, v druhém bylo zastaveno pátrání, což znamená rovněž takřka jistý ortel.
K prvnímu incidentu došlo během závodu Royal Escape Race, který v pátek 26. května odstartoval z Brightonu s cílem v Fécampu v Normandii. Jachtař údajně spadl do moře kolem 14 hodin, tedy asi po šesti hodinách závodu dlouhého 66 mil. Na místo byl vyslán francouzský vrtulník a záchranný člun. Do oblasti se vydala také rybářská loď, která trosečníka nalezla a nalodila. Poté byl dopraven do nemocnice v Le Havru, ale následky nehody nepřežil.
Ve stejný den byl nahlášen druhý muž přes palubu. Ten nedobrovolně opustil jachtu, která se účastnila závodu JOG (Junior Offshore Group) přes La Manche z Cowes do Deauville, přibližně ve 21:30. Na místo rychle dorazilo několik francouzských pátracích a záchranných plavidel a dva vrtulníky. Do pátrání se zapojily i jachty ostatních účastníků soutěže. Pátrací vrtulník po nočním přerušení znovu vzlétl v sobotu za svítání, ale později byla akce bez výsledku zastavena.
Podmínky v Lamanšském průlivu tento víkend přinesly vítr o rychlosti 30 uzlů ze severovýchodu a 3-4metrové vlny. Oba pořadatelské kluby, tedy Sussex Yacht Club, vypisující Royal Escape Race, a Junior Offshore Group vydaly po těchto událostech prohlášení, v nichž vyjadřují soustrast rodinám a přátelům.
1046
Související články
Jak rychle můžeme plout?
Jak rychle můžeme plout?
Víte, jakou maximální rychlostí můžete na moři plout? 10, 20, 50 uzlů? Tak tedy kolik?
Teplota vody jako rizikový faktor
Teplota vody jako rizikový faktor
Jachtařům se zdá jachting stejně nebezpečnou činností, jako přecházení Strakonické na světlech na Smíchově u lihovaru. Ano, určité riziko vždy existuje… Takové pojišťovny to ale vidí jinak.
Nejsou lidi. Ani v Bretani
Nejsou lidi. Ani v Bretani
Lodní stavitelství a na něj navazující další odvětví jsou specifickým oborem vyžadujícím jistou míru odbornosti. To ztěžuje nábor nových pracovních sil. Že je situace napjatá napříč regiony, potvrzuje fakt, že nedostatek lidí hlásí i jachtařské firmy z Mekky jachtingu - francouzské Bretaně.