Smrtelně nebezpečné
Jak je vidět plachetnice z můstku tankeru? Můžeme být na jachtě semleti pod přídí nákladní lodi, aniž by si toho lidé na můstku všimli? Podívejte se na fotografii z archivu US Coast Guard a bude vám jasné, že je třeba se držet zpátky.
Snímek z můstku 550 stop dlouhého tankeru ukazuje, jak snadno může dojít k nehodě, aniž by o tom na můstku velké lodi věděli. Přitom podmínky jsou téměř ideální. Plachetnice pluje na hladké vodě a má vytažené plné plachty.
Představte si, že fouká vítr 7 – 8 °Beauforta. Moře je bílé pěnou a plachetnice má zarefované plachty. Navíc může jít o nákladní loď dvojnásob dlouhou. Největší kontejnerovky jsou dlouhé 400 metrů a naloženy jsou až po okna na můstku.
Spoléhejte se jen na sebe. Na můstku velké lodi o vás nemusí vědět. A nepomůže ani technika. Na radaru se laminátová loď ztratí a ani na jachtách často používané odražeče nemusí pomoci.
6067
Související články
Navigačně složitá místa v noci
Navigačně složitá místa v noci
Místo, které je ve dne jasně vyznačené, se může stát za tmy nebezpečnou pastí. Nebudete-li na tuto alternativu připraveni můžete zažít nepříjemné chvíle za kormidlem.
Zajímavosti z Colregu aneb nikdy nejste bez viny
Zajímavosti z Colregu aneb nikdy nejste bez viny
Vojta Sládeček se podívá na COLREG a vysvětlí zajímavosti, které nejsou všem docela jasné. Přitom jde o kolize, o to, jak se jim vyhnout a v tom nejhorším případě pak o rozdělení viny, která se vždy dělí mezi oba zúčastněné.
Jak se opravuje díra v trupu
Jak se opravuje díra v trupu
Na startu The Ocean Race Europe Allagrande Mapei rozpárala outriggerem trup Holcim-PRB jak otvírákem. Díra v trupu jak dveře do kamionu. Jak se taková škoda opravuje nám řeklsólový jachtař a lodní stavitel Milan Koláček.