Slovník vyhrává…
Už známe jméno vítěze naší malé navigační soutěže. Trochu jsme vás napínali, pravda, ale už je to tady.
Ještě jednou si tedy zopakujeme správný výpočet.
Variace = 5° W
Náměr 1 = 050°
Náměr 2 = 122°
KK + Var. + drift = 030° + (-5°) + ( - 10°) = KV = 015°
Vyneseme KV, odměříme uplutou vzdálenost 10 mil.
Změříme KV do přístavu Dover: KV = 300°
KV – drift – Var = KK
300° - (- 5°) – (- 5°) = 310°
KK = 310°
Správně měla výpočet většina soutěžících.
Tím šťastným z nich byl Aleš Cirnfus.
Vítězi gratulujeme. Ozvěte se nám, kam máme knihu zaslat.
Pokud vás navigace baví, příklady z navigace pro oblast plavby C“ včetně navigačního plotteru a cvičných map lze objednat na www.yachtservice.cz
4307
Související články
Navigačně složitá místa v noci
Navigačně složitá místa v noci
Místo, které je ve dne jasně vyznačené, se může stát za tmy nebezpečnou pastí. Nebudete-li na tuto alternativu připraveni můžete zažít nepříjemné chvíle za kormidlem.
Pár zkratek na navigačních přístrojích
Pár zkratek na navigačních přístrojích
Zkratky. Podíváte se na mapový plotter a zkratky. V telefonu – zkratky. Navigace jsou samé zkratky. Bylo by dobré vědět, co znamenají, abyste se neradovali z vysoké COG, když VMG je záporná.
Co to je weather routing a má po mě smysl?
Co to je weather routing a má po mě smysl?
Často na našich stránkách mluvíme o weather routingu. Především při závodech, respektive offshore závodech. Co to weather routing je a má smysl si chtít některý routingový program pořídit?