Škvíra ve stázi
Osmimetrová plachetnice Corto se dvěma členy posádky plula z Cherbourgu do Camaretu na západě Bretaně. Okolo půl čtvrté odpoledne se jachta najednou stala neřiditelnou. Přišla o kormidlo. Za půl hodiny do éteru zaznělo volání PAN-PAN.
Jen pár vteřin a z chraptění reproduktoru se ozývá odpověď. Na pomoc pluje 50 metrů dlouhá loď Götheborg of Sweden.
„Je 25. dubna, jsme severně od Bretaně mezi pevninou a Channel Islands. Pátá hodina na krku, je mlhavo, nevlídno. Šedivý obzor, šedivé nebe, šedivé moře. Jachta se bezmocně houpe na vlnách. Blíží se večer, tma. Doufáme, že pomoc připluje před setměním. Jsme dohodnuti, že nás odtáhne do Paimpolu. Řešíme praktické otázky, jaké připravit lano, jaká rychlost bude pro naši nevelkou 8 metrů dlouhou jachtu nejvhodnější. Na obzoru se objevuje tmavá skvrna. Blíží se, ale znovu zmizí v cárech mlhy. Nejdříve nic nerozeznáváme, ale později se zdá, že je to
plnoplachetník. Nechceme tomu věřit, utírám si opocené brýle. Opět mizí za cáry mlhy. Už je to jasné, na pomoc nám pluje plnoplachetník. Trojstěžník, dřevěná loď z XVII. století, obchodní plachetnice East India Company. Máme pocit, že jsme se propadli časem.“
K něčemu takovému došlo 25. dubna severně od Bretaně, když trojstěžník Götheborg of Sweden připlul na pomoc osmimetrové plachetnici Corto. Záchranná akce se podařila a Corto i s posádkou byla u francouzských břehů předána člunu záchranné služby, který ji dotáhla do přístavu Paimpol.
1331
Související články
Bezpečnostní mapa lodi
Bezpečnostní mapa lodi
Majitelé své jachty velmi dobře znají a v případě jakékoli závady vědí kam sáhnout. Často však mají na palubě své přátele a známé, kteří se tak dobře neorientují. V krizových situacích nemusí potřebné bezpečnostní vybavení najít.
Záchrana v ledové bouři v Jižním oceánu
Záchrana v ledové bouři v Jižním oceánu
V bouři ve větru o rychlosti 90 uzlů upadl kýl jachtě Tonyho Bullimora a jachta se překlopila. Zachráněn byl za 4 dny ve chvíli, kdy si všichni mysleli, že je mrtvý. Druhým zachráněným v nouzi byl Raphaël Dinelli. Jeden z mimořádných příběhů světového offshore jachtingu. Tedy... Vlastně příběhy dva.
Jak vypadá záchrana vraku závodní jachty
Jak vypadá záchrana vraku závodní jachty
Nákladní loď a plachetnice se srazí a plachetnice je rozlomena vejpůl. Je třeba vrak odstranit. Jak taková záchrana probíhá? Svědectví z první ruky.