Škvíra ve stázi
Osmimetrová plachetnice Corto se dvěma členy posádky plula z Cherbourgu do Camaretu na západě Bretaně. Okolo půl čtvrté odpoledne se jachta najednou stala neřiditelnou. Přišla o kormidlo. Za půl hodiny do éteru zaznělo volání PAN-PAN.
Jen pár vteřin a z chraptění reproduktoru se ozývá odpověď. Na pomoc pluje 50 metrů dlouhá loď Götheborg of Sweden.
„Je 25. dubna, jsme severně od Bretaně mezi pevninou a Channel Islands. Pátá hodina na krku, je mlhavo, nevlídno. Šedivý obzor, šedivé nebe, šedivé moře. Jachta se bezmocně houpe na vlnách. Blíží se večer, tma. Doufáme, že pomoc připluje před setměním. Jsme dohodnuti, že nás odtáhne do Paimpolu. Řešíme praktické otázky, jaké připravit lano, jaká rychlost bude pro naši nevelkou 8 metrů dlouhou jachtu nejvhodnější. Na obzoru se objevuje tmavá skvrna. Blíží se, ale znovu zmizí v cárech mlhy. Nejdříve nic nerozeznáváme, ale později se zdá, že je to
plnoplachetník. Nechceme tomu věřit, utírám si opocené brýle. Opět mizí za cáry mlhy. Už je to jasné, na pomoc nám pluje plnoplachetník. Trojstěžník, dřevěná loď z XVII. století, obchodní plachetnice East India Company. Máme pocit, že jsme se propadli časem.“
K něčemu takovému došlo 25. dubna severně od Bretaně, když trojstěžník Götheborg of Sweden připlul na pomoc osmimetrové plachetnici Corto. Záchranná akce se podařila a Corto i s posádkou byla u francouzských břehů předána člunu záchranné služby, který ji dotáhla do přístavu Paimpol.
788
Související články
Kapitánova oběť ze staré školy
Kapitánova oběť ze staré školy
Dva členy své posádky stihl zkušený kapitán nahnat do záchranného ostrůvku těsně před tím, než se nad ním a jeho Grand Soleil 54 zavřela voda. Tento příběh z Jižního oceánu svědčí o tom, že na mořích i dnes plují lidé rytířských charakterů, vedení odvěkou námořnickou etikou.
Blesk potopil závodní Class 40
Blesk potopil závodní Class 40
Závodní jachta Class 40 Sogestran Seafrigo byla na cestě přes Atlantik zasažena bleskem a začala se potápět. Posádka byla zachráněna nákladní lodí Frio Ionian.
Záchrana v Jižním Pacifiku
Záchrana v Jižním Pacifiku
14. února ve 02:50 UTC kanadský skipper William MacBrien aktivoval svoji EPIRB bóji. Plul na jachtě Class40 Phoenix, účastnil se závodu Global Solo Challenge.