Školní loď
Školní loď chorvatského námořnictva se jmenuje Kraljica mora. Potkali jsme ji včera v Muline na Ugljanu. Stála na kotvě, studenti námořního umění se učili hasit.
Střídali se u hasící hadice, měnili proud vody a stříkali do moře. Kdo dále… Nechtěli jsme s naší školní lodí (jsme přeci na kurzu) zůstat pozadu a k simulaci hašení jsme použili naši sprchu na zádi. Ukázala se jako výkonově nesrovnatelná.
Kraljica mora je dvojstěžník dlouhý 44 m (délka trupu 35 m). Šířka je 8,55 m a ponor 2,65 m.
Vyrobena byla v loděnici Montmontaža – Greben ve Veloj Luci na Korčule. Spuštěna na vodu v roce 2009. Rychlost lodě na plachty je jen 6 uzlů, na motor 11. Na palubě je místo pro 28 kadetů, posádku tvoří 7 námořníků.
Cena lodě je 37 milionů kun.
3078
Související články
Explozivní Chorvatsko a špatná odbočka na Pelješacu
Explozivní Chorvatsko a špatná odbočka na Pelješacu
ACHTUNG MINEN! Taková cedulička by mohla být po víkendu instalovaná na pobřeží Jadranu. Myslím po tomto víkendu, kdy se likvidovaly rovnou dvě výbušniny v moři nalezené. A nakonec přijde jedno špatné odbočení. S následky. Alkohol v krvi, špatné odbočení a tragická nehoda v přístavišti Prapratno.
Ostrov Molat
Ostrov Molat
Většina charterového jachtingu v Chorvatsku se odehrává jižně od Zadaru. Oblast severně od Zadaru je mnohem méně využívaná i proto, že poslední charterová základna je v Zadaru a další na Lošinji nebo na Krku. Podíváme se na tuto oblast detailněji.
A je to!
A je to!
Most v Omiši přes řeku Cetinu dlouhý 224,45 metru a koštující 174,46 mil. HRK je spojený. Spojování mostu v posledních dnech vázlo. Na vině bylo velmi větrné počasí, silná bóra, která neumožňovala pokračovat v dokončovacích pracích.