Šakal za zraněnou kořistí
Vedoucí sedmička ve Vendée Globe stále získává na své soupeře další a další míle k dobru. 500 mil denně na čele a souboj s bezvětřím ve druhé skupině.
Brána na jih se zavřela za patami vedoucí sedmičky. První lodě plují ve frontě, která se pohybuje 20 uzlů k jihovýchodu. Zbytek startovního pole uvízl v bezvětří. Výkony lodí na čele se pohybují kolem 500 mil denně.
Na čele je stále Alex Thomson. I bez foilu si udržuje náskok. Josse a Le Cléac´h se drží s odstupem 100 mil za Alexem. Vypadá to jak dvojice šakalů (Le Cléac´h má přezdívku Šakal), která stopuje zraněnou kořist. Thomson zatím pluje rychle, ale přijdou podmínky, kdy mu bude foil chybět a na to pronásledovatelé čekají. Zatím si jen hlídají, aby jim neutekl a plují bezpečnou rychlostí za ním. Vědí, že jejich chvíle přijde.
Z vedoucí skupiny se neudržel expresu v podobě fronty Paul Meilhat. Už je za frontou a vítr zeslábl. Paul k situaci říká: „Nikdy dříve se mi nestalo, že bych několik dnů po sobě atakoval 500 mílovou hranici. Překvapivé je, že tyto lodě dokážou jet skoro stejně rychle ve větru 15 – 20 kn na bočák, jako na zaďák ve větru dvakrát silnějším.“
A jak to vypadá do budoucna? Cestě na jih brání zakázaná arktická zóna. Před sebou mají závodníci oblast vyššího tlaku vzduchu. Vypadá to tedy na to, že se bude na čele v příštích dvou dnech zpomalovat.
Polohu lodí najdete zde.
4331
Související články
Loick Peyron o důležitosti štěstí
Loick Peyron o důležitosti štěstí
Trojice vedoucích jachet Arkea Ultim Challenge má za sebou mys Horn a hledá cestu na sever Atlantikem. 4700 mil do cíle pro vedoucího Caudreliera. Co o dosavadním průběhu závodu říká hvězda oceánského jachtingu Loick Peyron?
Alex Thomson končí?
Alex Thomson končí?
Alex Thomson nepojede příští Vendée Globe 2024. Závodník, který měl zřejmě na celém světě nejvíc fanoušků z jachtařů ve třídě IMOCA, končí. Alespoň prozatím. Po 19 letech na vrcholu odchází na odpočinek.
Plachty – co o nich nevíte
Plachty – co o nich nevíte
Plachty jsou motorem plachetnice. U charterových jachet na Jadranu to tak sice často nevypadá, ale u závodních lodí to platí na 100 %. jak je to s plachtami na Vendée Globe?