S pozdním odpolednem přišlo na ČNR drama
Celý den se zdálo, že vítr dnes nedovolí ani jeden ušmudlaný start. Nakonec však, díky aktivitě po hladině šmejdícího RIBu hledače větru Lukáše Vavrly, se podařilo najít místo se stabilním vánkem mezi ostrovy Stipanska a Orud.
Nebylo to nic světoborného, ale na tu dnešní mizérii… Takové slaboučké jugo, ale rychlostí v souladu s pravidly. Rozhodčí bleskově postavili trať, start u izolovaného nebezpečí, kotva návětrné bóje zmizela v hlubině blížící se 100 metrům.
Povedený start a flotila Salon se pustila do souboje o další body v republikovém šampionátu. O první místo na návětrné bóji svedly souboj favorizované týmy Hyveco a Rodop. Bylo to těsné, ale první točil brněnský tým. Za touto dvojicí si skvěle vedl FOFR Team, dále SPG, Morgan a Sea U Sailing.
Vítr mírně slábl, na stěžně vylétly fádně bílé genakery a bělostné hejno se rozjelo po větru.
Na návětrnou bóji se mezitím přiblížila kategorie First 45. Zde na čele dominoval silný tým vedený na všech pozicích přítomným Tomášem Krejzou, řečeným Cigi (bronzovější odstín pleti). Za ním Vladimír Lambl s Poseidon Teamem a třetí místo patřilo svítivě zeleným tričkům Why Knot Ladies Zuzany Práškové. Výrazné zlepšení po zklamání prvního dne.
To pravé drama se však teprve chystalo. Větru docházel dech a na návětrnou bóji se ploužila flotila Hanse 418. A rozhodčí začali řešit, co dál.
Drama
Necháme dojet Salony a Firsty? Zrušíme Hanse? Nebo zkrátíme rychlé kategorie na horní bóji? A Hanse, když umírající jugo dovolí, na té spodní? Různé kombinace, vše bylo ve hře. Windboty zaznamenávaly vánek s exaktní přesností. Zrušit, nechat jet, zkrátit? Etérem létaly názory, v úvahu se brala i vyhlídka na další dny.
Graf větru se však stále více blížil do bezvětrných rovin a nakonec usnadnil rozhodčím práci. Zrušit, vše, odpískat rozjížďku a zamířit do maríny.
Dnes je konec, žádnou rozjížďku se nepodařilo dojet a celý cirkus míří do Trogiru.
Pokračování zítra, pořadí se nemění. V jednotlivých kategoriích vedou týmy Hyveco, Autolaky Hrubý a S-A-S Stavby.
Výsledky najdete zde.
930
Související články
28. Česká námořní rallye, poslední volná SALONA 46
28. Česká námořní rallye, poslední volná SALONA 46
Přihlášky na ČNR jsou otevřeny necelý měsíc a ve třídách Salona 46 a First 45 je volná již jen poslední Salona. Volné lodě jsou stále ve třídě Hanse 418.
Česká námořní rallye 2024
Česká námořní rallye 2024
V pátek 5.4.2024 byly zveřejněny webové stránky 28. České námořní rallye – Mistrovství ČR One Design 2024. Jsou fantastické a přesně podle očekávání i... Barevné!
Boreas, severního větru pán
Boreas, severního větru pán
Jachting je sport na větru závislý. Proto je dobré spolupracovat s bytostmi, které větru vládnou. Jednou z nich je Boreás, syn Titána Astraia a bohyně ranních červánků Éós. Je to bůh severního větru. Jeho sourozenci se jmenují Euros, bůh jihovýchodního větru, Zefyros, bůh mírného západního větru a Notos, který vládne jižnímu větru.