Jan Koukal / úterý 5. dubna 2016 / Kategorie: Transatlantické závody Rychle na západ! Včera jsme oslavovali 7. místo Fulgur-Evapco. Dnes ráno jsou mnozí zklamaní propadem naší lodi o 2 příčky. Na zklamání ale není čas. Jde o taktický tah, kdy krátkodobý zisk je obětován kvůli výhledu na zisky střednědobé či dlouhodobé. Milan s Pierrem ráno zamířili dále k západu. Podobně jako druhá Generali. Dá se předpokládat, že ke změně kurzu došlo po stažení poslední ranní předpovědi. Vítr u Finisterre prý má být lehčí, proto se chce západní křídlo držet od mysu dále. Překážkou je u mysu také systém rozdělené plavby, do kterého mají závodníci zakázáno vplouvat (a je to přísně kontrolováno a penalizováno). Je otázkou, jestli cesta povede západně od systému, nebo východně. Úprk k západu ale naznačuje spíše první variantu. Rozhodně pro západní křídlo v čele s Generali a i s naší Fulgur-Evapco. Jinak jsou na tom Milan s Pierrem dobře a to jak fyzicky, tak i po psychické stránce. Oboje je důležité. Pierre sice v ranním telefonickém rozhovoru zalitoval, že si nemohou vyměnit pozici s Generali, ale celkově vládne s dosavadním průběhem spokojenost. Zdá se, že sázka na západ byla zatím správná. Na čele pluje Bellocq Paysages – Saveurs de Cornouaille na východním křídle, její vedení by však již nemělo mít dlouhého trvání a do čela půjdou lodě na západě, konkrétně Generali. Systém rozdělené plavby čekající u Finisterre ještě zvedne závodníkům tlak. Zatímco na volném moři si mohou jeden druhého hlídat, systém rozdělené plavby je překážka, které startovní pole rozdělí. Znamená to udělat riskantní rozhodnutí. Doufat, že je správné. Pokud však uvidíte, že na správnou kartu vsadili ti druzí, nemáte šanci to napravit. Jak to dopadne, uvidíme večer. Snad se štěstí bude i nadále usmívat na Milana s Pierrem. Polohu lodí najdete zde. 3910 Tagy: TransatAG2RBrasseurKolacek Související články Zběsilá jízda, naši již devátí (video) Zběsilá jízda, naši již devátí (video) Za posledních 24 hodin upluli Koláček s Brasseurem 377 mil. Jen 3 lodě z celého startovního pole byly rychlejší. Nejrychlejší Italové Rosetti a Sericano upluli 383,3 míle. Koláček: Náročný Biskaj a dlouhý spinaker Koláček: Náročný Biskaj a dlouhý spinaker Druhá část rozhovoru s Milanem Koláčkem před závodem Les Sables - Horta. Jaké má s tratí závodu zkušenosti, co může rozhodnout a jak vypadá ideální trasa? Se špičkou můžeme držet krok, řekl Milan Koláček Se špičkou můžeme držet krok, řekl Milan Koláček V neděli startuje závod Les Sables - Horta. Jak probíhají přípravy na 2500 mil dlouhou regatu a jak poučný byl první závod sezóny? O přípravě a závodu jsme si povídali s Milanem Koláčkem.
Zběsilá jízda, naši již devátí (video) Zběsilá jízda, naši již devátí (video) Za posledních 24 hodin upluli Koláček s Brasseurem 377 mil. Jen 3 lodě z celého startovního pole byly rychlejší. Nejrychlejší Italové Rosetti a Sericano upluli 383,3 míle.
Koláček: Náročný Biskaj a dlouhý spinaker Koláček: Náročný Biskaj a dlouhý spinaker Druhá část rozhovoru s Milanem Koláčkem před závodem Les Sables - Horta. Jaké má s tratí závodu zkušenosti, co může rozhodnout a jak vypadá ideální trasa?
Se špičkou můžeme držet krok, řekl Milan Koláček Se špičkou můžeme držet krok, řekl Milan Koláček V neděli startuje závod Les Sables - Horta. Jak probíhají přípravy na 2500 mil dlouhou regatu a jak poučný byl první závod sezóny? O přípravě a závodu jsme si povídali s Milanem Koláčkem.