Rozříznout a zase svařit
Zajímavý osud potkal jednu z největších kontejnerovek Maersk Honam. Před rokem na lodi začal hořet náklad. V přední části kontejnerovky. K požáru došlo v Arabském moři. Zdála se na odpis, ale vše bude jinak.
Požár na palubě měl bohužel tragické následky. Pět námořníků nepřežilo. Celá přední část lodě byla požárem zasažena a zničena. Vypadalo to na totální ztrátu. Nakonec se ale rejdařství Maersk rozhodlo jinak.
Loď po požáru skončila v loděnici v Dubaji. Po prozkoumání trupu a konzultaci s loděnicí Hyundai, která kontejnerovku vyrobila, bylo rozhodnuto, že se poškozená přední polovina odřízne, zbytek se odveze zpět do Huyndai a dostaví se jen přední část lodě. Hotovo by mělo být na podzim tohoto roku.
Na začátku února byla 228,5 metru dlouhá zadní část kontejnerovky naložena na speciální loď Xin Guan Hua a nyní je na cestě do Koreje.
Docela slušný náklad, nemyslíte?
4040
Související články
Znovu požár, tentokrát v Primoštenu
Znovu požár, tentokrát v Primoštenu
Zdá se, že s požáry na lodích se roztrhl pytel. Po dnešním článku o ohni v podpalubí na Mljetu, jetu hned další. Tentokrát hoří katamaran Bali v přístavu v Primoštenu. Údernou jednotku tvoří primoštěnští ohňobijci, na místě jsou tři vozidla.
Souboj s požárem na palubě
Souboj s požárem na palubě
Když vypukne na palubě požár, mnoho času na řešení nezbývá. Nehledě na to, že jakákoli cesta do podpalubí je obtížná. Boris, jeden z našich dlouholetých čtenářů popisuje, co se dělo na palubě a v podpalubí při připlutí na Mljet, kdy se v podpalubí objevil kouř.
Sovětské letadlové lodě jsou velmi hořlavé
Sovětské letadlové lodě jsou velmi hořlavé
Sovětský svaz nebyl na letadlové lodě příliš dobrý. Pomineme-li vrtulníkové lodě (což je dnes každá trochu větší jachta), bylo v loděnicích se srpem a kladivem ve znaku dokončeno jen pět kousků něčeho, co bylo nazýváno letadlovými křižníky. Jejich vlastnosti jsou různě špatné. Ale dobře hoří…