Rozříznout a zase svařit
Zajímavý osud potkal jednu z největších kontejnerovek Maersk Honam. Před rokem na lodi začal hořet náklad. V přední části kontejnerovky. K požáru došlo v Arabském moři. Zdála se na odpis, ale vše bude jinak.
Požár na palubě měl bohužel tragické následky. Pět námořníků nepřežilo. Celá přední část lodě byla požárem zasažena a zničena. Vypadalo to na totální ztrátu. Nakonec se ale rejdařství Maersk rozhodlo jinak.
Loď po požáru skončila v loděnici v Dubaji. Po prozkoumání trupu a konzultaci s loděnicí Hyundai, která kontejnerovku vyrobila, bylo rozhodnuto, že se poškozená přední polovina odřízne, zbytek se odveze zpět do Huyndai a dostaví se jen přední část lodě. Hotovo by mělo být na podzim tohoto roku.
Na začátku února byla 228,5 metru dlouhá zadní část kontejnerovky naložena na speciální loď Xin Guan Hua a nyní je na cestě do Koreje.
Docela slušný náklad, nemyslíte?
4440
Související články
Bezva finta
Bezva finta
V Kolumbii nakoupíme koks za pár dolarů a na Tenerife prodáme za… Těžko říci, ale hodí to balík. A ještě si užijeme jachting. No a kdyby někdo přijel, tak to zapálíme a důkazy budou na prach. Protože to byli kluci činorodí šli hned do toho.
Proč je nebezpečný člun na přední palubě
Proč je nebezpečný člun na přední palubě
Nafukovací člun bývá často uložen na přední palubě. Toto umístění může mít tragické následky.
Ve Verudě včera hořelo
Ve Verudě včera hořelo
V maríně Veruda u Puly včera vypukl požár na jedné z jachet. Požár v maríně se může velmi rychle šířit. Hořlavin je po ruce dost.