Royal Huisman WING 100
Holandská loděnice Royal Huisman přišla s novým konceptem plachetnice s mohutnými stěžni typu wingmast s integrovanými solárními panely, vynikajícím rychlostním potenciálem a mnoha dalšími inovacemi, které snižují negativní vliv na životní prostředí.
Na novém konceptu pracoval trojúhelník Royal Huisman, Dykstra Naval Architects a Mark Whiteley Design. Koncept o délce 100 m se především zaměřuje na nejvyšší možné standardy ekologické udržitelnosti. Pokročilá systémová platforma se v budoucnu snadno přizpůsobí dalšímu technologickému pokroku a regulačním požadavkům.
Zdroj Royal Huisman
Z majitelského apartmá je výstup přímo na zadní palubu.
Inovativní WING 100 s hliníkovým trupem je opravdovou plachetnicí - nikoliv tedy motorovou jachtou se stěžni a plachtami jen pro forma. S plachtami by mělo jít snadno manipulovat a rychle je vytáhnout bez velkých těžkostí. To není o takto vysokých stěžňů normou. Projekt WING 100 byl koncipován tak, aby oslovil nejen majitele plachetnic, ale aby poskytl možnost přechodu i pro majitele motorových jachet, kteří chtějí minimalizovat ekologickou stopu snížením ekologické zátěže při provozu své jachty, ale přitom zachovat nejvyšší standardy vybavení a komfortu.
Zdroj Royal Huisman
Inovativní takeláž se stěžni vysokými 73 metry.
Výhody vyplývají z toho, že WING 100 není "obyčejná" extra velká plachetnice: má inovativní takeláž od společnosti Rondal. Stěžně typu wing mast mají aerodynamický profil, jsou volně stojící a natáčejí se tak, aby vytvářely ideálně nastavenou náběžnou hranu plachty. Tvar křídla lze snadno nastavit tak, aby se maximalizoval nebo snížil výkon. Stěžně lze snadno a bezpečně dálkově ovládat. je tak zajištěna rychlá a energeticky účinná plavba, která poskytuje pohodlí všem na palubě.
Pro optimalizaci plavebních vlastností je trup jachty relativně úzký. Rychlost zvítězila v zadání nad přebujelým objemem. Rychlost plavby by se mohla pohybovat až nad hranicí 24 uzlů.
Zdroj Royal Huisman
Vnitřní uspořádání.
Volně stojící karbonové stěžně mají plochu 400 m2 a výšku 73 metry. Za silného větru budou dostatečným pohonem. Při stání na kotvě budou muset být natočeny tak, aby jejich odpor byl minimální. Na bocích stěžňů jsou vlaminovány solární panely o ploše 480 m2. Plachty a soláry by ve výsledku mohly ušetřit více než 200 000 litrů nafty ročně.
Uvnitř jachty bude ubytování pro 12 pasažérů s hejnem služek, kojných, chův a fitness trenérů. Posádku bude tvořit 16 mužů. A žen…
638
Související články
Vrátí se nákladní plachetnice?
Vrátí se nákladní plachetnice?
Ještě krátce po 2. světové válce vozily poslední plachetnice obilí z Austrálie do Evropy. Labutí píseň. Kdo by řekl, že se na světové oceány nákladní plachetnice zase vrátí?
Čtvrtá největší plachetnice na prodej
Čtvrtá největší plachetnice na prodej
Sháníte-li něco na léto a běžná velikost je pro vás příliš běžná, máte nyní šanci. Za 53 000 000 USD je na prodej loď, na jejíž stavbu byste čekali několik let. Je to škuner Athena.