První rozjížďky ČNR v bóře, navigačka s kolizí a spadlý stěžeň
Dnes se na České námořní rallye odjely dva karusely a navigačka. Při navigačce došlo ke kolizi. Byla to kolize spektakulární. V terminologii vojenského námořnictva došlo k položení příčky na T.
Při první rozjížďce dne foukala bóra stočená k severu. Dále od břehu sílila. Nové Firsty pluly tak rychle, že ujížděly mobilnímu signálu. Mnohé z lodí proto netrakovaly a nebylo možné je sledovat na mapě poloh. Vedení závodu řešilo tento problém s chorvatskými mobilními operátory. Podle neověřených zpráv již firmy Telemach a A1 slíbily, že pošlou k Biogradu svůj nejrychlejší signál, Hrvatski Telekom se cuká a vymlouvá se na fyzikální zákony.
V prvním karuselu bylo mezi Firsty pořadí Newton, Hyveco a Rodop. Více se očekávalo od See U Sailing, který doplul až na 8. místě.
Kategorie Elan E4 byla o kousek pomalejší, proto bylo více jachet na trackeru a rozjížďku bylo možné lépe sledovat. Z jedenácti startujících týmů byl nejrychlejší Pavouk tým, před YC Rolling Bottles a Omniplast Ladies. Skvěle zajela loď CZE 4, která vybojovala 6. místo na úvod regaty. Připomínám, že na palubě dodává sílu vinšnám bývalý rychlostní kanoista Milan Jeřábek, který byl nejlepším kamarádem Honzy Lochmana. Také ze Zbraslavi (poznámka jen pro zasvěcené).
Druhý karusel
Během druhé rozjížďky se vítr stáčel k severu. Ve Firstech se nejlépe vedlo týmu Hyveco, před výborně jedoucím Slim Sailing a multiklimatickým týmem vedeným Tomášem Krejzou (Multiklima). Až čtvrtý dojel loni vítězný tým RODOP. Zdálo se, že se loňský mistr republiky nemohl zahřát na svoji vítěznou teplotu.
V kategorii Elan E4 zvítězil bratrský slovenský tým M2 Yachting, druhé místo patřilo Valmax Teamu a třetí skončily slovenské ženy Why Knot Ladies?
Navigačka a kolize
Následovala navigačka. Vítr zesílil a stočil se k severozápadu. Stoupačka na bóji po startu, dále na bočák na jih Žutu, odkud následovala dlouhá stoupačka až nad ostrov Sit, otočka a na zadobok do cíle na Žutu.
Tentokrát se už dostal do formy tým Rodop a dojel si pro vítězství. Druhá příčka patřila Newtonu a dojel zástupce moravské metropole Hyveco.
Ve tříde Elan E4 došlo ke kolizi týmů Pavouk a Valmax. Pavouk vítr zprava, Valmax zleva. Valmax má díru snad až do postele, Pavouk jen do kotevny. Valmax odplul do Pirovace, Pavouk do cíle a dojel na 4. místě.
Zvítězily slovenské Why Knot Ladies?, před Omniplast Ladies a Suncad – Martini. byla to dámská rozjížďka.
Foto Pavel Najvar
Spadl až v maríně.
A nakonec překvapení...
A ještě jedna drobnost. V maríně na Žutu spadl stěžeň týmu Multiklima. Nikomu se naštěstí nic nestalo.
Celkové výsledky najdete zde.
204
Související články
Jiný Stejskal na České námořní rallye
Jiný Stejskal na České námořní rallye
Tomáš Stejskal, dlouholetý ředitel České námořní rallye už nebude takový, jaký byl dříve. Usměvavý, zábavný, na koloběžce poletující muž, kterému pomalu přibývala léta.
Již v sobotu startuje 29. Česká námořní rallye
Již v sobotu startuje 29. Česká námořní rallye
V rámci nejstarší české regaty se jede mistrovství republiky ve třídě ONE – DESIGN. Tentokrát na moderních jachtách Beneteau First 36. Závodu se zúčastní naše nejlepší jachtařské týmy.
Zajímavosti z Colregu aneb nikdy nejste bez viny
Zajímavosti z Colregu aneb nikdy nejste bez viny
Vojta Sládeček se podívá na COLREG a vysvětlí zajímavosti, které nejsou všem docela jasné. Přitom jde o kolize, o to, jak se jim vyhnout a v tom nejhorším případě pak o rozdělení viny, která se vždy dělí mezi oba zúčastněné.