Proč nebrat lodě od Adriatic Charteru
Tento text nám poslal Jirka Pacák. Je tedy z dobře prověřeného zdroje. Jediné, jak je možné podobným situacím v budoucnu předcházet, je, při výběru lodí jméno této charterové společnosti přeskočit. Na místě s nimi těžko zvítězíte. Když prohrává i člověk, který najede ročně mnoho charterových týdnů.
Zase ta nepříjemná pachuť. Asi to někteří už znáte. Po příjemně stráveném týdnu ,fajn jachtingu a celkem bezproblémové lodi, jdete po předání do kanceláře charterovky a.....ejhle, nejde vše hladce! Vraťme se o týden zpět. Při přebírce lodě jsem zkoušel záchody a jeden odtokový ventil nešel snadno zavřít. Prostě málo používaný,asi trochu zarostlý...zkouším pohybem tam a zpět. A safra....zůstala mi páčka v ruce!!! Kouknu a je to jasný, nebyl jsem první, co to chtěl rozpohybovat. Ale bohužel poslední. Únavový lom. Hlásím to předávajícímu a ten s nadáváním, proč jsem na to vůbec sahal, a že loď bude muset asi z vody odběhl. Relativně brzy se s pomocníkem dali do výměny. Předtím ještě jeden natloukl kladivem zvenku kolík, jako ucpávku (samozřejmě ho pak i vyndal-takže si odměnu zasloužil). Po chvilce mordováni a přemýšlení, jak to udělat...ventil opravdu vyměnil a jen upozornil, že mám kontrolovat, zda neteče. Super!!!...Vyřešeno, můžeme se vydat na plavbu. Závadu jsem sice nafotil, ale po vyřešení smazal- chyba.
Jsme zase po týdnu v kanceláři a paní za stolem nahlas počítá..."ventil 300.. né pardon 500 kn, hodina práce a potápěč, né toho vám počítat nebudeme...dohromady po přepočtu 70 euro prosím" usmívám se, to bude asi nějaké nedorozumění. Vysvětluji, stále s úsměvem. Podává mi papíry, ať se jdu domluvit dozadu s base managerem p. Šime Pestić. No, jak to popsat... Bylo to krátký. Cože? Protestuješ? Tak plus 100 euro za potápěče. A odešel.
Smutné. To, že si můžou myslet, že jsem do ventilu mlátil třeba kladivem, a proto upadl...Tomu rozumím. Ale tenhle přístup nepochopím. Naposledy jsem podobnou věc zažil u Ancora Charter z Šibeniku ( viz.článek LN) Za nějaký čas charterovka zkrachovala. Vidím souvislost. Když má společnost finanční problémy, tlačí na jakékoliv možné příjmy.... Bez ohledu na budoucnost. Pro mne už Adriatic Charter skončil. Nebudu riskovat ještě větší rozčarování.
Poučení z tohoto případu?
1.Je úplně jedno, co si myslíte o vzniku poškození vy!
2. Vyhýbat se půjčovnám se špatnou pověstí.
3. Přizpůsobit se. Hrát tuhle hru podle jejich pravidel. Jakým způsobem vám loď předávají, takovým způsobem ji vracejte. " Vše je v pořádku, vše funguje" Už si nevzpomínám, kdy mě předávající sám upozornil na poškození nebo nefunkčnost nějaké součásti.
4. Pořizujte fotografie nebo i video poškozených, opotřebených a nezvyklých částí lodě. Zasílejte je na mail charterovky nejpozději v neděli do oběda.
Přeji vám pohodové plavby.
Jirka Pacák
3967
Související články
Hullbot - dobrý sluha i zlý inspektor
Hullbot - dobrý sluha i zlý inspektor
Australský start-up Hullbot vyvinul multifunkčního podvodního robota, který umí čistit a kontrolovat trupy lodí. Svůj produkt nabízí především provozovatelům charterových flotil, u nichž může robot mimo jiné převzít práci inspektorů, kteří kontrolují stav vracených jachet.
Nenechte se při charteru napálit
Nenechte se při charteru napálit
Chorvatský server morski.hr se v obsáhlém článku věnuje problematickému chování online platformy Zizoo. Článek zmiňuje případy, kdy byly přes platformu pronajaté jachty, za které Zizoo nikdy nezaplatila a zákazníkům nezbylo než si pronajatou jachtu zaplatit znovu.
Sezóna v Chorvatsku stejná jako loni?
Sezóna v Chorvatsku stejná jako loni?
Jak dopadla turistická sezóna pro charterové společnosti? Objevovaly se informace o slabší návštěvě v hlavní sezóně, tedy v červenci a srpnu. Máme číslo a záleží, jak se na něj podíváme.