Pozor na hmotnost na katamaranu středa 3. prosince 2025 Pozor na hmotnost na katamaranu Vícetrupé jachty vás lákají kvůli rychlosti? Potom si dejte dvojnásob pozor, co vše si na palubu berete a jak (ne)zbytné věci na lodi rozložíte. Vliv na plavební vlastnosti je významný.
Bójka nad kotvu? Bójka nad kotvu? středa 3. prosince 2025 Někteří jachtaři preferují umístění bójky nad kotvu. Vypadá to dobře, ale je to dobrý nápad, špatný nápad, nebo jaký je to vlastně nápad?
Elektrická vinšna příčinou smrti skippera Elektrická vinšna příčinou smrti skippera úterý 2. prosince 2025 27. listopadu zveřejnil britský Marine Accident Investigation Branch výsledky šetření nehody, která skončila smrtí skippera jachty Mollie. Na vině byla elektrická vinšna.
Stoupačka na katamaranu? Jak na to? Stoupačka na katamaranu? Jak na to? úterý 2. prosince 2025 Polární diagramy katamaranů nevypadají na to, že by bylo možné se dostat rychle do cíle, který leží proti větru. Není to tak docela pravda. Je ale nutné zvolit odlišnou strategii.
Kurz servis a údržby lodního dieselového motoru v Ostravě a v Brně Kurz servis a údržby lodního dieselového motoru v Ostravě a v Brně pondělí 1. prosince 2025 Po čase jsme připravili znovu kurzy servisu a údržby lodního dieselového motoru, tentokrát v lednu Brně a v Ostravě. V loňském roce byl o kurzy na Moravě mimořádný zájem. Všechny tamní...
Hoří na lodi, všichni klienti platí škodu Hoří na lodi, všichni klienti platí škodu pondělí 1. prosince 2025 Na kontejnerové lodi One Henry Hudson vypukl požár. Část kontejnerů je zničena. Vzniklé škody vedle rejdaře budou platit všichni klienti, jejichž zboží bylo na palubě. Zajímavý institut, jehož...
Jak sbalit genu bez práce Jak sbalit genu bez práce pondělí 1. prosince 2025 Fouká vítr, balíte genu na rolfoku a posádka má co dělat, aby to dokázala. Jakmile se rozfouká, musíte ji už balit jen pomocí vinšny. Sbalená plachta pak trpí a navíc může dojít k dalším potížím....
Současnost na Orlíku Současnost na Orlíku pondělí 1. prosince 2025 Podívejte se na několik snímků z vodní nádrže Orlík. Vody je málo. Co bylo dříve dnem je nyní vysoko nad vodou a pomalu zarůstá zelení. Sumec se válí na břehu už tak dlouho, že radost z něj může mít jen pes hledající správný odorant.
Kolik je příliv na Jadranu Kolik je příliv na Jadranu pátek 28. listopadu 2025 Jaký je na Jadranu rozdíl hladin mezi přílivem a odlivem? Je to zanedbatelné, nebo by někdy a někde stálo za to se jím zabývat? A nejde jen o nasednutí na mělčinu, problémem může být plavba pod mostem.
Sailing 2026 od Pavla Nesvadby Sailing 2026 od Pavla Nesvadby pátek 28. listopadu 2025 Máte-li rádi kalendáře, především jachtařské, znovu je tu kalendář na příští rok od našeho nejlepšího fotografa jachtingu Pavla Nesvadby. Různé fotografie, mnoho barev.
Klasické navigační znalosti stále nutné pro bezpečnou plavbu Klasické navigační znalosti stále nutné pro bezpečnou plavbu pátek 28. listopadu 2025 Mapové plottery, tablety, mobilní telefony. Získat polohu už není umění. Pro bezpečnou plavbu však jsou stále nezbytné znalosti z minulosti.
Boataround, jaká je situace Boataround, jaká je situace čtvrtek 27. listopadu 2025 O potížích společnosti Boataround jsme již psali. Mluvili jsme s dalším jachtařem, který se ocitl ve vážných problémech, charterové společnosti s dalším postupem váhají.
Fouká to dost… Fouká to dost… čtvrtek 27. listopadu 2025 Bóra na severním Jadranu do 80 uzlů, u pobřeží až 100 uzlů. To je dost na to, aby méně fortelní jedinci odcházeli po větru a střešní krytina začínala létat.
Musí navigátor přesně vědět, kde je? Musí navigátor přesně vědět, kde je? středa 26. listopadu 2025 Na to je jednoduchá odpověď. Navigátor nemusí přesně vědět, kde zrovna je. Možná se vám to nezdá, ale je to tak. Pro navigátora je daleko důležitější jiná věc.
Proč v tlakové níži prší? Proč v tlakové níži prší? středa 26. listopadu 2025 V tlakové níži je zataženo, ošklivo, prší. Počasí, že by psa nevyhnal. Proč tomu tak je?