Přikryl vynikající na mistrovství světa Optimist
Pět českých závodníků se pod vedením reprezentační trenérky Nikol Staňkové zúčastnilo mistrovství světa třídy Optimist, které se jelo od 29. 6. do 7. 7. v tureckém Bodrumu.
Tým strávil v dějišti šampionátu téměř tři týdny a je třeba všech pět závodníků pochválit. Zajeli si v těžkých podmínkách a světové konkurenci 276 lodí z 58 zemí své maximum. (Každý národ může na mistrovství světa poslat maximálně pět závodníků.)
„Lodě nám na místo dopravil Martin Krč, takže jsme je nemuseli charterovat, ale jeli na svých. To byla určitě výhoda. Dopravu i člun jsme sdíleli společně s maďarským týmem. Fungovalo to dobře. S trimem lodí nám na břehu hodně pomáhal Roman Babický, který trénuje Jirku Tomeše a byl v Bodrumu s námi také. My jsme letěli a bydleli jsme v oficiálním hotelu. Naši rodiče museli bydlet jinde a nemohli za námi ani do klubu. To je na mistrovství světa běžné, že do klubu mohou jen akreditovaní – to znamená závodníci, trenér a team leader. Bylo opravdu horko, až 40 °C, na břehu se to nedalo vydržet, ale dopoledne jsme zůstávali v hotelu a před odjezdem na vodu se šli ještě vykoupat… Trénink probíhal ve skvělých podmínkách – foukal termický vítr, který během odpoledne zesiloval až ke 30 uzlům,“ pochvaloval si Jeremiáš Přikryl z LS Kroměříž, který hned po příletu zamířil na Velké Dářko, aby o víkendu nasedl na ILCU 4 a závodil v Českém poháru.
Foto archiv
Český tým na šampionátu.
„Škoda, že při mistrovství světa vítr už tak silný jako v tréninku nebyl, to by mi vyhovovalo víc a mohl jsem zajet ještě lépe,“ mrzí ho. „Startovalo se vždy ve 13 hodin, vítr ale zesiloval až od 15. hodiny, takže první rozjížďka se jela ve slabším větru. Bylo to tak údajně schválně, aby měli šanci i lehčí závodníci,“ vysvětluje. Celkově byl během závodu vítr slabší, od 6 do 18 uzlů. V kvalifikaci měl Jeremiáš všechny dojezdy do dvacítky, takže se bezpečně z 39. místa dostal do zlaté skupiny. Jirka Tomeš (JK Česká Lípa) postoupil z 85. místa do stříbrné skupiny, do zlaté mu chybělo jen 13 bodů. Jendovi Valentovi (YC CERE) unikla stříbrná skupina také pouze o 13 bodů a do bronzové se dostal ze 156. místa. Vláďa Kováč (JK Prostějov) byl na 198. místě také v bronzové skupině a do emeraldové se dostal z 229. pozice Lukáš Krč (JK Prostějov).
„Ve finále jsem začal dobře, po podařeném startu jsem na první bójce točil čtvrtý, bohužel jsem pak při druhé stoupačce zvolil špatné křídlo a dojel na 19. místě. Pak se mi čtyři finálové rozjížďky nepovedly, ale v poslední, kdy začalo konečně foukat, jsem dojel na 2. místě,“ popsal průběh finále. Přestože zajel nejlíp z českých závodníků, úplně spokojený není. „Chtěl jsem zajet líp, cílem byla první třicítka, a to se nepovedlo. Udělal jsem několik zásadních chyb, a to rozhodlo o výsledku.“
Jeremiáš Přikryl svým 41. místem překonal doposud nejlepší český výsledek na mistrovství světa – vloni byl nejlépe Lukáš Kraus na 62. místě. Jirka Tomeš ve stříbrné skupině také bojoval a vylepšil svůj loňský výsledek na 84. místo. 155. místo nakonec patřilo Jendovi Valentovi, 191. místo vybojoval při své první účasti na mistrovství světa Vláďa Kováč a na 228. místě skončil Lukáš Krč. Česká republika obsadila celkové 27. místo v pořadí národů (počítají se body 4 nejlepších závodníků každé země), vloni jsme v tomto rankingu měli totožné 27. místo.
Kompletní výsledky z mistrovství světa zde.
1109
Související články
28. Česká námořní rallye, poslední volná SALONA 46
28. Česká námořní rallye, poslední volná SALONA 46
Přihlášky na ČNR jsou otevřeny necelý měsíc a ve třídách Salona 46 a First 45 je volná již jen poslední Salona. Volné lodě jsou stále ve třídě Hanse 418.
I umělá inteligence se jachting učí na optimistech
I umělá inteligence se jachting učí na optimistech
Námořní průmysl usiluje o snížení emisí i nákladů. To otvírá dveře na lodní můstky umělé inteligenci (AI). Nizozemský námořní výzkumný institut MARIN spustil projekt, který demonstruje možnosti využití strojového učení v námořním odvětví. Působí to trochu děsivě, ale výsledky jsou slibné.
Българска работа (Balgarska rabota)
Българска работа (Balgarska rabota)
V bulharském Pomorie připravovali optimistickou regatu, když se jim roznemohl jeřáb, kterým spouštěli na vodu organizační člun. Zodiac visí nad hladinou, elektrický motor jeřábu nad ním stávkuje. Je třeba to opravit. Správce klubu, v jedné osobě i mechanik, se nebojí vlka (ani elektrického proudu) nic a dal se do opravy.