Přestavte maríny, připlouvá Glory
Americký návrhář Steve Kozloff nepřestává udivovat svými koncepty. Nejčerstvějším příspěvkem do jeho řady s příznačným názvem Goliath je 170metrový trojstěžník Glory.
Ani super-, ani mega-, ale gigajachty. Tak se označují lodě, jejichž designy představuje kalifornský excentrik Steve Kozloff. Jachta Glory má být vybavena třemi stěžni, schopnými otáčet se za příhodným větrem kolem vlastní osy a sklopit se o 70 stupňů k přídi pro dosažení podjezdné výšky pod mosty. Na stěžních mají být instalovány pevné plachty solid sail.
Jak už to u podobných návrhů bývá, vybavení svou opulentností vyráží dech. Jeho součástí má být bazén, dvě privátní ponorky U-Boat Worx Nemo, hangár pro letadlo či gyroskopicky stabilizovaný heliport pro dva vrtulníky nebo elektrická letadla eVTOL.
Na pěti palubách se může v kajutách ubytovat na 26 hostů, posádku má tvořit 40 osob. Budoucí majitel nemusí mít obavy, že by se mu při tolika lidech na palubě nedostávalo soukromí - jeho zázemí má mít 450 metrů čtverečních.
Trup lodi má být z oceli, nástavba z hliníku. Při plavbě na motor má loď dosahovat maximální rychlosti 17 uzlů, pouze na plachty by při 20uzlovém větru měla plout rychlostí 12 uzlů.
Palivové nádrže o objemu více než 300 tisíc litrů zajistí plavidlu dostatečnou autonomii. Při cestovní rychlosti 14 uzlů může loď plout na motor nepřetržitě 20 dní, což by obnášelo dojezd 6700 námořních mil. Cíle svých výletů však bude majitel či posádka muset vybírat pečlivě s ohledem na kapacity přístavů a marín.
Expediční plachetnice Glory
celková délka: 171 m
maximální šířka: 24,7 m
ponor: 8 m
výtlak: 8736 tun
Motory: 3x diesel-elektrické jednotky Cummins QSK60-M
Celkový výkon: 6000 hp
Plocha plachet: 9144 m2
2041
Související články
V loděnici Lürssen zničil požár megajachtu
V loděnici Lürssen zničil požár megajachtu
2. července v loděnici Lürssen u Kiel kanálu vypukl v ranních hodinách požár, který zachvátil 100 metrů dlouhou halu, v níž probíhala výstavba 75 metrů dlouhé jachty Honolulu v ceně 250 mil. USD pro saudskoarabského miliardáře.
Superjachty superškodí
Superjachty superškodí
Kdo více škodí na naší planetě. Indický šofér 50 let starého kouřícího kamionu, nebo majitel supermoderní megajachty, která je svými technologiemi označována za ekologickou?
Rakouská představa budoucnosti jachtingu
Rakouská představa budoucnosti jachtingu
Co mohou k vývoji lodního stavitelství říct vnitrozemci jako Češi či Rakušané? I tak by se mohly ptát tradiční mořeplavecké národy. Novinka návrhářské firmy Migaloo ze Štýrského Hradce napovídá, že občas je dobré podívat se na věc z jiné perspektivy.