Pramice v Classe Mini
Závodní speciály Classe Mini jsou zkušební platformou pro svět větších závodních jachet Class 40 a IMOCA. Podívejte se na snímky nově vyrobené jachty navržené designéry Finot Conq.
Testování nových nápadů ve třídě Class 40, nebo dokonce ve třídě IMOCA, je pro inovativce příliš drahé. Testujte revoluční myšlenku na jachtě za 5 milionů EUR. To sponzor nezaplatí. Ve třídě Class 40 je to sice o nulu levnější, ale stále žádná láce. Ve světě grand prix offshore jachtingu zbývá třída Classe Mini. Ceny karbonových speciálů se pohybují kolem 200 000 EUR. Není to láce, ale nejvíce se jí to blíží. Nízká cena a závodníci, kteří věří inovacím. To jsou důvody, proč je zde odvaha a chuť do dobrodružství.
Foto Maxime Sallé
Samozřejmostí jsou foily.
Nová Mini připomíná rybářskou pramici. Jen bude o něco širší. Pravidla třídy Classe Mini udávají maximální šířku 3 metry. Při délce 6,5 m již je podlahová plocha uvnitř skoro 20 m2. To je v Hong Kongu byt pro mladou rodinu. Jachta bude vybavena foily a to i na kormidlech, což je ve třídě IMOCA zakázáno. Měla by tedy skutečně létat.
Pilotem bude zkušený minista Maxime Sallé.
4348
Související články
Jak foil zvyšuje stabilitu jachty
Jak foil zvyšuje stabilitu jachty
V našem světě jachtařů narozených v minulém tisíciletí byl vždy pro stabilitu jachty určující kýl. A mohla mu pomoci posádka vyhnaná na živlům vystavený návětrný bok. Dnes mnohé z toho, a někdy i vše, přebírají foily. Jak zvyšuje foil stabilitu, a tedy i výkon jachty?
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA?
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA?
Ve druhém dílu rozhovoru s Milanem Koláčkem se podíváme na to, jak se nastavují foily a jaký to má vliv na let jachty, dozvíme se, co to je tilt kýlu, kolik času závodníci naspí při Fastnetu a samozřejmě také něco o Milanových plánech do budoucna.
Na IMOCE je to náročné a někdy brutální...
Na IMOCE je to náročné a někdy brutální...
Milan Koláček je prvním Čechem, který absolvoval regatu na jachtě IMOCA. Zeptali jsme se Milana, jak závod probíhal, jak náročné byly podmínky, co je na IMOCE nejtěžší, jakých výkonů dosahuje atd. Zítra se něco dozvíme o foilech, jejich trimování o letu nad hladinou a Milanových plánech.