Pracovník charterové společnosti není bůh
Je třeba si uvědomit, že vše, co vám řekne pracovník charterové společnosti, nemusí být pravda. A často ani není. A nemusí se to týkat jen fungování vesmíru. Ani ve věcech fungování lodě nemusí být zběhlý.
Pokud vám například řekne, že hloubkoměr na lodi je nastaven od kýlu, může to znamenat, že je nastaven od kýlu. Nebo od hladiny. Nebo od jakékoli nesmyslné úrovně, kterou nastavení přístroje dovoluje. Například od úrovně metr pod kýlem.
K čemu mi pak taková informace je? Samozřejmě k ničemu, ale tak to ve světě charterových společností chodí.
Stejně tak v případě, kdy vám řekne, že to a to WC nemá fekální tank. Může to znamenat, že nemá fekální tank. Nebo že ho má, ale pracovník o něm neví. Potom ucpaný záchod nemusí být ucpaným záchodem, ale zavřeným fekálním tankem.
Mnozí pracovníci charterových společností jsou nováčci. Ve chvíli, kdy vám předávají loď, o ní mohou vědět jen tolik, co o ní víte vy. Nebo méně.
Dokonce jsem zažil takového, co v podpalubí hledal krmu v přední kajutě.
1354
Související články
Peklo a ráj Thajska (3. díl)
Peklo a ráj Thajska (3. díl)
Již třetí díl článku Jiřího Sochora o plavbě v Thajsku. Skvělé proto, abyste věděli, co vás u pobřeží země na jihovýchodě Asie bude čekat.
Peklo a ráj Thajska (2. díl)
Peklo a ráj Thajska (2. díl)
Pokračujeme na zajímavé plavbě Jiřího Sochora v thajských vodách. Jeho charter se rozhodně lišil od běžných plaveb, na které jsme v Evropě zvyklí. Navíc bylo vedro. Pekelné vedro…
Peklo a ráj Thajska (1. díl)
Peklo a ráj Thajska (1. díl)
Byl jsem rozhodnutý, že o tom nikde nebudu mluvit. Že si vše nechám pro sebe a budu doufat, že Thajsko už nám nikdo neukradne, jako kdysi Chorvatsko, kde ještě pamatuju ACI mariny zdarma. Nyní už i Řecko, kde se počet lodí za posledních pět let možná někde i zdesetinásobil. Ale píšu. Raději budu vzpomínat na ráj, než znovu zažívat peklo.