Pracovník charterové společnosti není bůh
Je třeba si uvědomit, že vše, co vám řekne pracovník charterové společnosti, nemusí být pravda. A často ani není. A nemusí se to týkat jen fungování vesmíru. Ani ve věcech fungování lodě nemusí být zběhlý.
Pokud vám například řekne, že hloubkoměr na lodi je nastaven od kýlu, může to znamenat, že je nastaven od kýlu. Nebo od hladiny. Nebo od jakékoli nesmyslné úrovně, kterou nastavení přístroje dovoluje. Například od úrovně metr pod kýlem.
K čemu mi pak taková informace je? Samozřejmě k ničemu, ale tak to ve světě charterových společností chodí.
Stejně tak v případě, kdy vám řekne, že to a to WC nemá fekální tank. Může to znamenat, že nemá fekální tank. Nebo že ho má, ale pracovník o něm neví. Potom ucpaný záchod nemusí být ucpaným záchodem, ale zavřeným fekálním tankem.
Mnozí pracovníci charterových společností jsou nováčci. Ve chvíli, kdy vám předávají loď, o ní mohou vědět jen tolik, co o ní víte vy. Nebo méně.
Dokonce jsem zažil takového, co v podpalubí hledal krmu v přední kajutě.
1228
Související články
Vaše první plavba
Vaše první plavba
Vyplouváte poprvé na moře ve funkci skippera. Poprvé máte zodpovědnost za celou loď a posádku. Jak se zachovat, aby týden proběhl bez stresu a beze škod?
Matěj Novák, jak to chodí v charteru v Chorvatsku
Matěj Novák, jak to chodí v charteru v Chorvatsku
Česká charterová společnost Yacht Club Praha sídlí v maríně Mandalina v chorvatském Šibeniku. Povídali jsme si s šéfem charterovky Matějem Novákem například o tom, jaké to je provozovat na Jadranu charterovou společnost, jak je to s místy v marínách, nebo s cenami stání.
Pořádný vercajk na palubě
Pořádný vercajk na palubě
Na palubě je třeba mít pořádný vercajk. Občas je nutné něco utáhnout. Nebo povolit! Rozebrat! A zase složit! Na to je třeba kvalitní a pestrý cajk. Nebýt odkázán na jedny siky a kladivo.