Pozor při dobíjení baterek
Po celodenním plachtění stojíte na kotvě a potřebujete dobít baterky. Dejte si přitom pozor na jednu chybu.
Dobíjení baterek může být nekonečnou činností, pokud přitom nepřidáte plyn na motoru. Můžete dobíjet dvě i tři hodiny a stav baterek se zlepší jen velmi málo, protože při nízkých otáčkách motoru dává alternátor velmi málo, pokud vůbec něco.
Pro urychlení dobíjení zmáčkněte tlačítko ve středu řadící páky a přidejte plyn. Dopředu nebo dozadu, to není důležité. Jen přidejte plyn, abyste zvýšili otáčky a dobíjení bylo rychlejší. Někdy se vám dokonce může stát, že při motoru na neutrál se ozve alarm dobíjení, protože alternátor nepracuje. Znovu to vyřešíte zvýšením otáček.
Při zapnutém motoru vyletí napětí v akumulátorech velmi rychle mezi 13 a 14 V. Pokud přestanete dobíjet, stejně rychle opět spadne. Dobíjet je třeba dlouhodobě, při nižším stavu akumulátorů alespoň hodinu. Otáčky držte nad 1600, aby mělo dobíjení smysl.
10067
Související články
Výbuch akumulátoru na palubě
Výbuch akumulátoru na palubě
Se stále se zvyšující spotřebou elektrické energie roste počet akumulátorů na palubě. Nenahlížíme na ně jako na riziko. Mohou ale být příčinou výbuchu a požáru.
Jak se dobíjejí akumulátory
Jak se dobíjejí akumulátory
Po kladných ohlasech na zveřejnění článků o spotřebě lodního dieselového motoru za plavby a při dobíjení, připravil autor článku ještě doplnění, které se týká mechanizmu dobíjení akumulátorů.
Elektřina, voda a odpad na jachtách
Elektřina, voda a odpad na jachtách
V létě opět vypluje na moře masa zelenáčů, pro které bude vše na moři nové. Budou se divit, že došla voda ve sprše, že na moři nefunguje fén a že v odpadu z toalety se právě koupe manžel. Zkušení jachtaři vše v článku uvedené vědí. Začínající posádky tímto seznámíme s limity charterových jachet.