Pozor při dobíjení baterek
Po celodenním plachtění stojíte na kotvě a potřebujete dobít baterky. Dejte si přitom pozor na jednu chybu.
Dobíjení baterek může být nekonečnou činností, pokud přitom nepřidáte plyn na motoru. Můžete dobíjet dvě i tři hodiny a stav baterek se zlepší jen velmi málo, protože při nízkých otáčkách motoru dává alternátor velmi málo, pokud vůbec něco.
Pro urychlení dobíjení zmáčkněte tlačítko ve středu řadící páky a přidejte plyn. Dopředu nebo dozadu, to není důležité. Jen přidejte plyn, abyste zvýšili otáčky a dobíjení bylo rychlejší. Někdy se vám dokonce může stát, že při motoru na neutrál se ozve alarm dobíjení, protože alternátor nepracuje. Znovu to vyřešíte zvýšením otáček.
Při zapnutém motoru vyletí napětí v akumulátorech velmi rychle mezi 13 a 14 V. Pokud přestanete dobíjet, stejně rychle opět spadne. Dobíjet je třeba dlouhodobě, při nižším stavu akumulátorů alespoň hodinu. Otáčky držte nad 1600, aby mělo dobíjení smysl.
10533
Související články
Spotřeba nafty a nabíjení akumulátorů pomocí motoru
Spotřeba nafty a nabíjení akumulátorů pomocí motoru
Jak je to se spotřebou paliva v případě, že potřebujete dobíjet baterky pomocí alternátoru? Kolik nafty je třeba počítat na hodinu dobíjení?
Když vaří akumulátor…
Když vaří akumulátor…
Plujete na motor, nebo jste napojeni na elektriku a po lodi se začne šířit smrad ucpaného odpadu, fekálního tanu, nebo čehokoliv výše zmíněnému podobného. Možná hledáte na špatném místě, na vině mohou být baterky.
Největší nepřítel ledničky
Největší nepřítel ledničky
Největším nepřítelem chladničky jsou hory kartonů piv, které předtím strávily půl dne v rozpáleném kufru vozu. Naložíte-li tuto zásobu a vyplujete na noc na kotvu, určitě se vám nepodaří dosáhnout obstojné teploty svého oblíbeného nápoje.