Pozor na drahou nepříjemnost při charteru
Při vracení jachty po skončení charterové plavby se můžete snadno dostat do nezáviděníhodné situace, kdy charterová firma chce zaplatit něco, co jste s největší pravděpodobností neudělali. Na co si dát pozor?
Nepříjemnou pastí na peníze jsou dnes moderní zapuštěné lukny. Dříve festovné lukny s hliníkovým rámem jsou dnes elegantně zapuštěné a o rámu si můžeme nechat jen zdát. Použité plexi je tenčí a mnohem náchylnější na poškození. Blbý kus plexi, za který můžete snadno zaplatit 200 EUR.
Při přebírání lodi si důkladně projděte všechny lukny na palubě. Nesmíte se nechat uspokojit povšechným pohledem. Pokud je některá z luken prasklá, může jít o prasklinu, která není na první pohled patrná. Prohlédněte si každou luknu detailně a pod různými úhly, abyste měli jistotu, že žádné praskliny neskrývají. Pokud ano, vše zaznamenejte do check listu. Jen tak se můžete vyhnout překvapivě vysoké ceně za blbý kus plastu.
Mnohé charterové společnosti přistupují k problému křehkých luken s nadhledem. Mohou se ale najít i takové, které si z vlásečnicové praskliny udělají skvělý zdroj příjmů.
Něco mi říká, že je třeba si dávat velký pozornapříklad na základně Dream Yachtu v řeckém Lavrionu.
4699
Související články
Řadící páka na charterové jachtě
Řadící páka na charterové jachtě
Podívejte se, jak vypadá řadící páka na jachtě, která je v charteru. Jedná se o Bavarii 46 z roku 2014. Zkuste si tipnout, ve které zemi je tato jachta provozována.
Charter a kotvení na jihu Turecka
Charter a kotvení na jihu Turecka
Náš oblíbený čtenář a kamarád Ludo Launer nám poslal užitečné informace o charteru a kotvení na jihu Turecka. Text je ponechán v jazyku našich východních sousedů, proto může být pro mladé jachtaře, kteří nás obvykle nečtou, nesrozumitelný.
Navpaktos
Navpaktos
Korintský záliv není jachtaři často vyhledáván, ale navzdory tomu, nebo možná právě proto, nabízí mnohá zajímavá místa. Středověký přístav Navpaktos je jedním z mála, který je dodnes dochovaný v původním stavu.