Pozor na drahou nepříjemnost při charteru
Při vracení jachty po skončení charterové plavby se můžete snadno dostat do nezáviděníhodné situace, kdy charterová firma chce zaplatit něco, co jste s největší pravděpodobností neudělali. Na co si dát pozor?
Nepříjemnou pastí na peníze jsou dnes moderní zapuštěné lukny. Dříve festovné lukny s hliníkovým rámem jsou dnes elegantně zapuštěné a o rámu si můžeme nechat jen zdát. Použité plexi je tenčí a mnohem náchylnější na poškození. Blbý kus plexi, za který můžete snadno zaplatit 200 EUR.
Při přebírání lodi si důkladně projděte všechny lukny na palubě. Nesmíte se nechat uspokojit povšechným pohledem. Pokud je některá z luken prasklá, může jít o prasklinu, která není na první pohled patrná. Prohlédněte si každou luknu detailně a pod různými úhly, abyste měli jistotu, že žádné praskliny neskrývají. Pokud ano, vše zaznamenejte do check listu. Jen tak se můžete vyhnout překvapivě vysoké ceně za blbý kus plastu.
Mnohé charterové společnosti přistupují k problému křehkých luken s nadhledem. Mohou se ale najít i takové, které si z vlásečnicové praskliny udělají skvělý zdroj příjmů.
Něco mi říká, že je třeba si dávat velký pozornapříklad na základně Dream Yachtu v řeckém Lavrionu.
4525
Související články
Bouřlivý vítr, letadla nelétala, ale my jsme vydrželi
Bouřlivý vítr, letadla nelétala, ale my jsme vydrželi
Pátek na řeckém Kalymnosu byl větrný. Nejezdily trajekty, nelétala letadla, a domácí uklízeli květináče hrozící odletem k severozápadu. Vítr byl bouřlivý z pro ně nezvyklého směru. Stáli jsme za těch podmínek na kotvě…
Vítr sílí, vydržíme na kotvě?
Vítr sílí, vydržíme na kotvě?
Barometr ukazuje věci, že by bylo lepší, kdyby vůbec neukazoval. Vítr sílí a stojíme kotva-břeh. Není to dobré místo. Uvidíme… Nechci skončit s rozmlácenou zádí o molo.
Mrak, který avizuje vítr
Mrak, který avizuje vítr
Od severu fouká, na jižní straně ostrova bude klid. Na takovou situaci jsme zvyklí. Někdy je to ale jinak. Třeba v závětří řeckých ostrovů.