Povedená Jarní premiéra na Rozkoši
68 Optimistů a 10 lodí třídy 420 se v sobotu 4. 5. postavilo na start Českého poháru na Rozkoši. Zima a v neděli i silný vítr řádně prověřily připravenost našich nejmenších závodníků.
V sobotu se odjely čtyři rozjížďky v jižním větru o síle 3–6 m/s. V neděli se pořádně ochladilo, severní vítr přidal na síle (6–8 m/s), a tak byly tři rozjížďky pro děti těžkou zkouškou, zvlášť pro ty nejmenší… Děti z SPS, které mají za sebou již několik soustředění a závodů na moři, si s podmínkami poradily hravě a předvedly mnoho zajímavých soubojů. Zvítězil Adam Jaroš (MYK), před Lukášem Krausem (JK Česká Lípa) a Vojtěchem Tlapákem (SK Štětí). Čtvrtá byla první dívka – Kristýna Flosmanová (TJ Jiskra Třeboň).
Ani pro mladé závodníky třídy 420, kteří se v posledních dvou letech rekrutovali z řad Optimistů a Cadetů, to nebylo jednoduché. Zvítězila posádka Lukáš Wehrenberg (YC Kladno) – Tobiáš Kraus (JK Česká Lípa), druhé byly sestry Zuzana a Eliška Vychovy (YC Neratovice) a třetí Aneta Páleníčková (YC CERE) a Klára Postránecká (YC Neratovice).
Výsledky zde.
2452
Související články
I umělá inteligence se jachting učí na optimistech
I umělá inteligence se jachting učí na optimistech
Námořní průmysl usiluje o snížení emisí i nákladů. To otvírá dveře na lodní můstky umělé inteligenci (AI). Nizozemský námořní výzkumný institut MARIN spustil projekt, který demonstruje možnosti využití strojového učení v námořním odvětví. Působí to trochu děsivě, ale výsledky jsou slibné.
Българска работа (Balgarska rabota)
Българска работа (Balgarska rabota)
V bulharském Pomorie připravovali optimistickou regatu, když se jim roznemohl jeřáb, kterým spouštěli na vodu organizační člun. Zodiac visí nad hladinou, elektrický motor jeřábu nad ním stávkuje. Je třeba to opravit. Správce klubu, v jedné osobě i mechanik, se nebojí vlka (ani elektrického proudu) nic a dal se do opravy.
Herec staví biooptimisty
Herec staví biooptimisty
Německý herec a nadšený jachtař Simon Licht, známý ze snímku Baader Meinhof Komplex, spojil síly s dalším jachtařem Holgerem Ambrosellim a společně se pustili do výroby lodí z biologických materiálů. Jako první jejich startup s názvem Khulula představil loď třídy Optimist vyrobenou z lněného vlákna.