Poslední šance zdokonalit se před sezónou s Lodními novinami
Chcete-li se před sezónou zdokonalit v ovládání jachty, v přístavních manévrech, v trimu, v práci s plachtami a dalších dovednostech, případně potřebujete-li praktickou zkoušku na C, máte s námi poslední možnost. Bude to náročný týden, ale těžko na cvičišti… A s vlastní kajutou.
Ano, naše kurzy jsou náročné. Na palubě jen 4 účastníci, kteří se při práci zapotí. Nikdo nemá šanci se na kurzu nudit. Na rozdíl od kurzů, kde je 6 a více účastníků.
Všechny naše jarní kurzy přístavních manévrů jsou obsazené. Máme ale poslední volné místo na týdenním praktickém kapitánském kurzu na C. Vzhledem k tomu, že náplní téměř poloviny kurzu jsou přístavní manévry, může s námi jet i zájemce o zdokonalení se v manévrech. Kromě manévrů se naučí mnoho nového a zdokonalí se i v tom, co už zná. Vyplouváme již v sobotu ze Segetu nedaleko Trogiru…
Jedná se o praktický kapitánský kurz námořního jachtingu zakončený praktickou zkouškou, která je nezbytná pro získání českého oprávnění C, tedy průkazu způsobilosti k vedení námořní jachty. Veškeré informace najdete zde.
779
Související články
Nové, aktualizované, rozšířené a samozřejmě lepší Přístavní manévry
Nové, aktualizované, rozšířené a samozřejmě lepší Přístavní manévry
Již počtvrté vydáme oblíbenou knihu Přístavní manévry. Je změněná, aktualizovaná a rozšířená. Ačkoli lodě se ovládají stále stejně, kniha je natolik lepší, že bude zajímavá i pro majitele starších vydání.
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Pluji na jachtě, která nemá záďový boční propeler. Přesto jsem schopen s ní manévrovat stejně, jako by ho měla. Nebo také ne. Záleží na tom, na jaké jachtě pluji. Jaký je v tom rozdíl?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
To že se nám loď začne otáčet kolem lana, když přidáme plyn dopředu, už asi víme. Často ale na našich kurzech slýcháme, že proto, aby se loď začala otáčet, je potřeba vytočit kormidlo. Je tomu opravdu tak? A jak to funguje i na lodích se dvěma kormidelními listy?