Po zastávce v boxech znovu na trati
Regata Brest Atlantiques připomíná závody Formule 1. Ve Formuli 1 může o vítězi rozhodnout, jak rychle servisní tým vymění pneumatiky v boxech. V Brest Atlantiques může hrát stěžejní roli délka zastávky potřebné k opravě foilů. Maxi Edmond de Rothschild má za sebou pitstop v Salvadoru, Macif opravuje v Riu.
Brest Atlantiques má za sebou první otočný bod, kterým jsou ostrovy Cagarras u Rio de Janeira. První točil souostroví tým Macif. Otočil je, ale hned zamířil do přístavu v Riu, kde musí proběhnout opravy lodě po srážce s kdovíčím. Už druhá vedoucí jachta tak zamířila k opravám.
První na jižní polokouli byl Maxi Edmond de Rothschild, ale i ten byl poškozen. Pro zastávku si vybral přístav Salvador da Bahia. Pro tým bylo rozhodující zázemí, které mohli na místě poskytnout pracovníci týmů IMOCA, které v Salvadoru končí Transat Jacques Vabre.
Maxi Edmond de Rothschild připlul do Salvadoru v 0900 ráno v úterý. Se soumrakem zamířil v plné formě zpět na Atlantik. Tým přitom musel vyměnit celou spodní nosnou část foilu. Naštěstí byl v Lorientu k dispozici náhradní díl, který si přivezl s sebou. Běžně by šlo o práci na několik dnů, tentokrát se to zvládlo za necelý půlden.
Nyní je Maxi Edmond de Rothschild před otočným bodem v Riu. Na vedoucí Sodebo Ultim 3 ztrácí 247 mil. Druhý Macif stále opravuje v Riu. Zatím poslední Actual Leader má na Sodebo ztrátu 340 mil. Trimarany jsou nyní na cestě ke Kapskému Městu.
Polohu lodí najdete zde.
3521
Související články
Gitana 18, 250 000 hodin práce
Gitana 18, 250 000 hodin práce
Bude rychlejší než nejrychlejší trimarany Ultime. Jak ustřelí svým soupeřům? Překoná rekord okolo světa? O kolik? V září by měl být na vodu spuštěn nejnovější trimaran třídy Ultime Gitana 18. Detaily jsou zatím tajné…
Bulharská černomořská flotila
Bulharská černomořská flotila
Vody Černého moře u bulharských břehů brázdí roztodivná plavidla. Několik z nich jsme vyfotili a v příštích dnech je předvedeme.
Strukturální problémy trimaranu Neel
Strukturální problémy trimaranu Neel
Německý majitel trimaranu Neel 47 ukazuje strukturální problémy na lodi, kterou vlastní 4 roky. Praskliny po celé lodi, utrhané přepážky, určitě nelze říci, že se jedná o loď v plavbyschopném stavu.